NickFalk Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 http://www.apple.com/ibook/ :o Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nei ser man det. Da er det bare å vente på G5 powerbook. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nei ser man det. Da er det bare å vente på G5 powerbook. Tenkt også det med en gang. Jeg tror aldri Apple ville oppgradert iBooken til G4 hvis de ikke hadde en G5 rundt hjörnet/nyttår. Ingen tvil om at iBook salget kommer til å få en oppsving, noe prisen gjorde også. Gikk vel opp ca 1000. Ser ut som om maskinene har fått seg en liten oppfriskning på design også i tillegg til slot-in spillere. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Alt som er nevnt over.... + airport extreme + bluetooth + bedre skjermkort + usb2 +++++ men jeg synes den var penere i hvit Lenke til kommentar
quezaar Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nei ser man det. Da er det bare å vente på G5 powerbook. Tenkt også det med en gang. Jeg tror aldri Apple ville oppgradert iBooken til G4 hvis de ikke hadde en G5 rundt hjörnet/nyttår. Ingen tvil om at iBook salget kommer til å få en oppsving, noe prisen gjorde også. Gikk vel opp ca 1000. Ser ut som om maskinene har fått seg en liten oppfriskning på design også i tillegg til slot-in spillere. Jeg er ikke så sikker på at Apple kommer til å putte inn en G5-prosessor inn i noen laptops med det første. Etter hva jeg har skjønt så produserer G5ene veldig mye mer varme enn G4ene. Det er ikke dermed sagt at det er umulig å putte inn en G5 i en bærbar, men det vil i såfall koste mer enn det smaker. I tillegg virker det veldig merkelig på meg å lansere en generasjon med produkter, for så å bytte ut hele arkitekturen seks måneder senere. Det koster jo utrolig mye å utvikle en modell-serie. For ikke å snakke om markedsføring... Personlig snuser jeg på å kjøpe en 12' PB, og ble litt bekymret når jeg så dette. Umiddelbart virker det som om de rimeligste PowerBookene blir unødvendige. Men jo mer jeg ser på specsene til de nye iBook'ene, ser jeg at 12' PB fortsatt har mye å fare med. iBook kommer f.eks bare i 800MHz utførelse som 12'. PB'ene har også en 7447 prosessor, mens iBookene har en tregere 7445 CPU. På MacRumors var det også noen som mente at en PB vil være 25-40% kjappere på samme MHz som en iBook. Se forøvrig her: http://forums.macrumors.com/showthread.php...&threadid=42707 -Q Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ja, de nye ibook'ene gir virkelig mye for pengene. Men en 12" powerbook vil være mye raskere enn en 12" ibook. Husk at pb'en har dobbelt så mye L2 cache, og det har veldig mye å si på ytelsen. Jeg regner med at 12" powerbook'en vil være ca. 35-40% raskere enn 12" ibook'en. Jeg tror heller ikke det vil komme g5'er i powerbook'ene med det første. Jeg tror g5 pb'er vil komme i oktober-november 2004. Altså om et år. Husk at det er fortsatt stor forskjell på ibook'er og powerbook'er. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ingen tvil om at iBook salget kommer til å få en oppsving, noe prisen gjorde også. Gikk vel opp ca 1000. Kommer an på hvordan en ser det. Den rimeligste modellen gikk opp 1000, men den inneholdt også før CD-rom og bare 128 MB ram. Den dyrere versjonen av 12" gikk heller ned 1000-1500. Slik liker jeg å se det i alle fall :-) EDIT: fikset quote Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ingen tvil om at iBook salget kommer til å få en oppsving, noe prisen gjorde også. Gikk vel opp ca 1000. Det har da jeg aldri skrevet Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ingen tvil om at iBook salget kommer til å få en oppsving, noe prisen gjorde også. Gikk vel opp ca 1000. Det har da jeg aldri skrevet Sorry, ble litt feil, det var seff. MCDr som skrev dette. skal fikse på det.... Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ah, 6 timar batteritid og innebygd flyplass, eldtråd og blåtann. Ikkje tvil om kva eg skal kjøpa til jul! Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 En annen snodig avgjørelse er grafikkortet på 12". Radeon 9200, hvis det er den vanlige versjonen på 4xAGP, vil være mye bedre enn Geforce FX5200 Go versjonen, blant annet på grunn av 64- mot 128-biters bus. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå ble jeg også veldig i tvil om det blir iBook eller Powerbook! Eller om jeg feiger'n med en bærbar pc... Satser på å ta en tur til Mac & Carry i morgen :-) Har aldri tatt i en bærbar Mac før.. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 En annen snodig avgjørelse er grafikkortet på 12". Radeon 9200, hvis det er den vanlige versjonen på 4xAGP, vil være mye bedre enn Geforce FX5200 Go versjonen, blant annet på grunn av 64- mot 128-biters bus. Ja, ble litt overrasket her selv, men dobbel L2 cache gjør mer en opp for seg. Dessuten har begge grafikkortene 32mb minne, så jeg tror ikke forskjellen vil være så stor. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå ble jeg også veldig i tvil om det blir iBook eller Powerbook! Eller om jeg feiger'n med en bærbar pc... Satser på å ta en tur til Mac & Carry i morgen :-) Har aldri tatt i en bærbar Mac før.. Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp ibook'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp ibook'en. Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp en pc. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå ble jeg også veldig i tvil om det blir iBook eller Powerbook! Eller om jeg feiger'n med en bærbar pc... Satser på å ta en tur til Mac & Carry i morgen :-) Har aldri tatt i en bærbar Mac før.. De kommer nok ikke til å ha den nye ibook'en der, men tror ikke det er så mye forskjell. sist jeg var innom mac & carry på ullevål stadion (i august tror jeg) var den eneste ibook'en de hadde utstillt en sliten G3 500. dog ser de like ut, 500'en lugger ganske bra i jaguar. Ikke det beste reklamestuntet spør du meg. Lenke til kommentar
quezaar Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå ble jeg også veldig i tvil om det blir iBook eller Powerbook! Eller om jeg feiger'n med en bærbar pc... Satser på å ta en tur til Mac & Carry i morgen :-) Har aldri tatt i en bærbar Mac før.. Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp ibook'en. Må si meg enig her. Det er riktignok et par forskjeller som gjør at jeg lener mot powerbook. 1) Bedre prosessor/ytelse pr MHz 2) Mulighet til å kjøre dual-screen (iBook støtter kun speiling av skjermbildet) 3) Plass til mer RAM (1.25GB vs 640MB) 4) Bedre skjerm(?). Vet ikke om dette er tilfelle, men jeg har hørt at skjermene på iBook tradisjonelt er dårligere enn PB. Noen som vet noe om dette? Men når alt dette er sagt; jeg synes de nye iBookene ser ut til å gi mye igjen for pengene. Som entry-level maskin får du en ganske komplett pakke nå. Selv om den rimeligste maskinen visstnok skal yte mindre enn G3-variantene av iBook. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg tørr aldri ta steget inn i Mac verdnen. Kan noe fortelle meg hvorfor og hvor fantastiske disse maskinene er i forhold til en vanlig bærbar? Kan egentlig Win baserte programmer brukes her? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Klart det! Eller kanskje ikke.. Har dekning for leketøy opptil ca. 25000,-, men bruker jo pcen kun til internett, mail, word, p2p, msn i 99% av tiden!! Og til det så holder jo den minste iBook'en (med 640MB, BT osv..) i massevis?? Nå ble det veldig vanskelig her.. Det å definere behov og velge ut i fra dette og ikke "leketøylysten" er vanskelig.. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp ibook'en. Hvis du har nok penger, kjøp powerbook'en, hvis ikke, kjøp en pc. 10490kr for 12" ibook'en er et kupp spør du meg. Du får: *Ati 9200 *Liten og lett, kun 2,2kg. *G4 *Combo slot-drive *Tv-out og S-video out *Firewire og usb 2.0 *Panther + mye mer Og som sagt, alt dette i en 2,2kg lett bærbar til bare 10490kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå