Gå til innhold

#godtnorsk 07 • (for tilbakemeldinger) Kjære Anders Behring Breivik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så 4 minutter. Reagerte ikke noe særlig på innholdet. Framstillingen var litt kjedelig. Synes du burde snakke enda tydeligere og bruke intonasjon bedre. Jeg ville kun fortsette å se dersom temaet var spesielt interessant for meg. Det er det ikke, så jeg ønsket ikke se mer enn de 4 minuttene jeg så. Jeg foretrekker stilen til Pat Condell for eksempel, selv om han bruker manuskript. Der er poengene veldig tydelige. De to dansesekvensene jeg så, tror jeg burde kuttes ut. De er ikke morsomme nok til å rettferdiggjøre risikoen for at noen synes du er dum eller rar. Kontrasten til hvordan du framtrer ellers i videoen ble litt for stor for min smak. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spess redd for å fremstå rar :)

Takk for tips om Pat Condell!

Egentlig hadde jeg/vi tenkt å gå rett på med enkle filmer rundt budskapet til Breivik, men opplevde at det ble vanskelig, siden det er tabubelagt.

Men det kommer.

Etter denne.

Den ble etter noen runder med tilbakemeldinger en del rundere enn jeg først hadde tenkt. :)

Lenke til kommentar

Det er min mening at den verste straff en viss herremann kan utsettes for er å glemme ham.

Det er ikke lett, da han omtales med jevne mellomrom.

Jeg skjønner ikke hvorfor.

Der er vi opplagt uenige...

Jeg pleide også å tro det, men det har bare ført til at mye av tankematerialet hans har fått lov til å gro fritt, fordi det i stor grad ikke blir konfrontert og i alle fall ikke i offentlig debatt. (ja, jeg ser litt her...)

Tror det er viktig å ta ham, også idemessig, i stedet for å la ham styre hva som er "kosher" debatt-temaer, gjennom fortielse.

Lenke til kommentar

Det er min mening at den verste straff en viss herremann kan utsettes for er å glemme ham.

Der er vi opplagt uenige...

Jeg pleide også å tro det, men det har bare ført til at mye av tankematerialet hans har fått lov til å gro fritt, fordi det i stor grad ikke blir konfrontert og i alle fall ikke i offentlig debatt. (ja, jeg ser litt her...)

Tror det er viktig å ta ham, også idemessig, i stedet for å la ham styre hva som er "kosher" debatt-temaer, gjennom fortielse.

Tankematerialet hans er stort sett skrevet av andre. Det kan, og bør, diskuteres uten å blande ham inn i det.

Hans gjerninger, som han er alene om, fører til at han bør glemmes.

Edit.

F.eks Fjordmann skal og kan debatteres. Mye å lære der.

Endret av medlem-304477
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det første vi ser er teksten "Teknisk bærer denne filmen preg av at ingen turte å være med på å hjelpe. Det betyr likevel ikke at den har verdi." Mangler det en ikke her? Og var det produksjonen ingen ville hjelpe med?

Jeg så de 2 første minuttene. Jeg oppfattet ikke alt du sa med maks volum på PC-en og det var ikke interessant nok til å holde på oppmerksomheten min. Dansingen passer ikke inn. Det virker for useriøst for et alvorlig budskap. Ellers misliker jeg at folk adresserer seg til én person når de egentlig snakker til andre, slik som når en prest angivelig snakker til Jesus når han egentlig snakker til deltakerne i kirken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han blir glemt, og ikke får noen oppmerksomhet lenger. Eller svært lite.

Så vil dette plage ham voldsomt da hans narsisistiske natur har et sterkt behov for oppmerksomhet. Det er også kanskje grunnen til at han gjorde som han gjorde: Få oppmerksomhet.

Han fikk ikke dette på gutterommet sitt. Han fikk ikke tilfredsstillese gjennom å spille World of Warcraft, etc. Han måtte ha enda mer.

Andre derimot kan oppleve ubehag om man får for mye oppmerksomhet.

Jeg vet det med meg selv at jeg får problemer om jeg får for mye oppmerksomhet.

Da begynner jeg å få nerver og ubehag av alle slag. Narsissister har det omvendt: De vil få det svært så behagelig. Om oppmerksomheten er negativ eller positiv spiller ofte ingen rolle. Men når man ser på Breivik i retten osv. Så ser det ut til at han koser seg og liker å få en negativ oppmerksomhet.

Psykopater som ikke har samme typer følelser som det vi har, koser seg og syntes andres reaksjoner er interessante, fordi de ikke forstår seg på dem selv. Jeg hadde en psykopat i klassa mi, som da hadde den diagnosen. Han brøt ut i latter og glede da han endelig klarte å få mobbeofferet sitt til å gråte. Merkelig det der. Jeg forstod ikke helt dette, og tenkte det var helt sykt...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Du er kanskje klar over det, men lydkvaliteten var dårlig. Altfor stor forskjell i volum mellom snakking og ablegøyer, også. Ablegøyene kunne du forresten droppet.

Jeg liker ideen av å sammenligne ABB med personer han er kraftig uenig med.

Lenke til kommentar

lydkvaliteten suger

gjorde en test før opptak, men så skjedde det noe feil mellom testen og opptaket.

som

nevnt bar alle jeg vanligvis jobber med for redd evt reaksjoner til

å være med på akkurat denne filmen.

det er også årsaken til at jeg fokuserer såpass på meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...