t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei. Ble sprekk i radiatoren når jeg var ute å kjørte i helga, så begynnte å ryke skikkelig og ble veldig varm. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny(brukt) radiator? bil: Toyota Carina E 1995, 2.0 GLI Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Det finnes mange nettsider bilopphuggere legger ut deler på. Blant annet www.finndel.no/ Ellers er det bare å søke på google etter bruktbildeler også får du opp flere sider. Ellers vil jeg jo alltids anbefale deg å sjekke pris på ny radiator. På biler jeg har hatt hvor det har vært nødvendig å bytte denne har det sjeldent kostet mer enn ca 1.000,- Det fine med å kjøpe nytt er at det er mindre sjanse for problemer med f.eks tette kjøleribber, skader og lignende. Endret 7. juli 2014 av Hansien Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Det finnes mange nettsider bilopphuggere legger ut deler på. Blant annet www.finndel.no/ Ellers er det bare å søke på google etter bruktbildeler også får du opp flere sider. Ellers vil jeg jo alltids anbefale deg å sjekke pris på ny radiator. På biler jeg har hatt hvor det har vært nødvendig å bytte denne har det sjeldent kostet mer enn ca 1.000,- Det fine med å kjøpe nytt er at det er mindre sjanse for problemer med f.eks tette kjøleribber, skader og lignende. Ny radiator for min bil tror jeg ligger på 4-5000,- vertfall det min far sa, og han driver med å skrur biler og slikt.. Men har lett litt rundt, men finner ikke så mye, og det jeg finner er jeg usikker på om passer til min bil.. EDIT: Ser det ligger noen her: http://www.reservedeler24.co.no/bil-merke/reservedele-toyota/carina-e-sedan-t19/3628/10203/vannkjoeler.html Noen som kan se om de passer til min? Endret 7. juli 2014 av t0mb-exe Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Med litt triksing, så kan du få diverse radiatorer til å passe. I en så gammel bil som ikke er en Rolce, hadde jeg trødd nedi hva som helst som ligger og slenger i garasjen. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Når du sier din far skrur på biler. Er han mekaniker ansatt på et verksted eller er han en hobbymekaniker? De sistnevnte har fra tid til annen en fin evne til å tro ting automatisk er dyrere enn hva de faktisk er. Muligens en original radiator vil komme på 2-3.000,-, men en ettermarkedsradiator ligger fort 1000,- lavere i pris. Og en bil i den alderen her hadde jeg ikke kostet på mer enn nødvendig bare for å få originaldel. Ellers kan du jo sjekke mekonomen, meca, bilxtra o.l om disse har radiator til din bil. Et tips er å søke på regnr. ditt, da er det som regel en feil i databasen om du får opp feil del. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Når du sier din far skrur på biler. Er han mekaniker ansatt på et verksted eller er han en hobbymekaniker? De sistnevnte har fra tid til annen en fin evne til å tro ting automatisk er dyrere enn hva de faktisk er. Muligens en original radiator vil komme på 2-3.000,-, men en ettermarkedsradiator ligger fort 1000,- lavere i pris. Og en bil i den alderen her hadde jeg ikke kostet på mer enn nødvendig bare for å få originaldel. Ellers kan du jo sjekke mekonomen, meca, bilxtra o.l om disse har radiator til din bil. Et tips er å søke på regnr. ditt, da er det som regel en feil i databasen om du får opp feil del. Både han og min onkel har skrudd på biler siden de var unger. Og da er det hobby, ikke "verksted". De kjøper, fikser og selger biler.. Hvor kan jeg få taki ny radiator da? Hvilken slags firma selger dette til min bil? Vet det er et butikk/firma etternoe som det står "Toyota" med stor skrift over 5 minutter unna hvor jeg bor.. Om de selger slikt vet jeg dog ikke.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 EDIT: Ser det ligger noen her: http://www.reservedeler24.co.no/bil-merke/reservedele-toyota/carina-e-sedan-t19/3628/10203/vannkjoeler.html Noen som kan se om de passer til min? Handler du derfra skal du være oppmerksom på at de driver på siden av loven ved å ikke informere om at norsk merverdiavgift på 25% tilkommer. Hvordan det er med fortollingsgebyr vet jeg ikke, men jeg regner med at du kanskje får se et slikt også. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hvor kan jeg få taki ny radiator da? Hvilken slags firma selger dette til min bil? Vet det er et butikk/firma etternoe som det står "Toyota" med stor skrift over 5 minutter unna hvor jeg bor.. Om de selger slikt vet jeg dog ikke..Toyota burde jo selvfølgelig kunne oppdrive radiator til din bil siden det er en toyota. Du kan alltids svinge innom der og høre på pris på radiator. Ellers har du jo kjeder som jeg nevnte i innlegget du siterte. Mekonomen, meca, bilxtra o.l Hva med å høre med faren og onkelen din om hvor de handler deler? Er mye enklere for disse å hjelpe deg å finne rett del, vil jeg anta, enn at vi skal finne delen for deg. Om dem har drevet på lenge med dette kan det jo hende de og har gode priser her og der. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Fikk svar av Toyota Trondheim nå: Hei :o) Den plastikkbiten er dessverre ikke å få tak i lengre, da den er gått ut av produksjon.Men kan skaffe komplett Radiator.Pris: 4746,- ink mvaOg jeg kan ha den hær til onsdag 09.07 hvis jeg bestiller før klokken 14:30 i dag. Dette var jo veldig dyrt(?).. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Stikk til nærmeste opphugger og spør/let selv. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Passer radiator fra 1.8 motor til min 2.0? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå