Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Har en fritidsbåt på 23 fot, som etter en skade i skroget, ikke lønner seg å fikse. (anslått skade for 2-3x båtens verdi). Så jeg vurderer å kassere hele båten, men etter litt googling så skjønte jeg at akkurat dette var litt værre enn jeg trodde? Finnes det noen mottak, eller ordninger av noe slag, hvor man kan levere båter til destruering/gjenvinning, på samme måte som biler? Skulle jo tro at alt havner som søppel på havbunnen om det ikke finnes en eneste ordning for slikt? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Tipper de fleste kommuner har en hjemmeside der du vil finne informasjon om kommunens gjennvinningsordninger, der det står beskrevet hva du skal gjøre med forskjellige typer avfall, jeg ville ha sjekket der. Endret 7. juli 2014 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hva slags båt er det, og hvor befinner den seg? Har du prøvd å gi den bort på finn? Eventuelt kunne du kanskje ha flatpakket den ved hjelp av en gravemaskin, og levert den på en miljøstasjon. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 er det en trebåt kan du med litt jobb demontere det meste selv og sende det til gjenvinning.Metall/ glassfiber tror jeg du kan ta den på henger og til skrap/gjenvinning etter du har tatt ut alt innvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det er nok glassfiber ja, ellers så hadde motorsaga gjort jobben I tillegg er det en seilbåt, så litt værre med frakt. Er i Bergensområdet. Vurderer å sette den på land, for så å gi den vekk til de som måtte kunne fikse båten før den sjøsettes igjen.. for den kan ikke brukes i nåværende tilstand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå