Espen n.K Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei, lurer på en ting med PC-en. PC-en fungerer helt fint, det eneste jeg stusset litt på er at hver gang jeg skal starte den opp igjen etter at den har vært fra koblet strøm i veggen eller skrudd av og på PSU starter den i ca 2-3 sek også slåkner den helt for også starte opp igjen og da begynner den og boote Windows og alt er greit da, men lurer på om noen kan ha en ide eller forklaring på hvorfor dette skjer hver gang PSU har vært slått av eller koblet fra veggen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kan det tenkes at batteriet på hovedkortet er flatt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det tror jeg faktisk min også gjør, men har aldri tenkt over hvorfor. Får sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det kan være det at siden psu har vært uten strøm en stund, er alle kondensatorer og kjernetrafoer helt strømtomme. Det kan være at når du starter første gang etter tilkobling, trekker maskin såpass at psu ikke klarer å holde seg på uten at komponentene tømmes for strøm, og den skrur seg av. Etter denne kickstart-avsluttinga, er komponentene fylt opp med strøm igjen og den vil starte som normalt. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Jepp samme med min, og trur traskas forklaring er det logiske i denne sammenhengen. Det var ikke slik med mine gamle maskiner, men det er noe som kom etter at jeg kjøpte meg en nyere og kraftigere psu. Regner med at dette er en sikkerhetsmekanisme som er kommet etterhvert. Muligens for å slippe kraftige spenningsfall/spikes, eller svingninger internt i maskinen.....men det er nå gjetning. Lenke til kommentar
Espen n.K Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Åja ja, har en Corsair ax1200i, Så da er det nok meninga/ skal være sånn? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Jepp, tror nok det. Hadde en Antec 1000W PSu som gjorde dette, og har nå samme PSU som du har, en AX 1200i, og det oppfører seg slik også hvis jeg slår den av. Så det at kondesatorer lader seg ut hvis den slåes av eller koblet fra vegg kontakten høres ut som en god forklaring. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det skal egentlig ikke være sånn... Just saying. Det er derimot en kjent feil på mange strømforsyninger , husker ikke helt i farta hva årsaken er , men det er noen sikkerhetsinnstillinger som ikke fungerer som de skal , I andre tilfeller kan det være en langt mer alvorlig årsak til at dette skjer. Corsair er rammet av dette tydeligvis . Personlig hadde jeg ikke godtatt at en strømforsyning oppfører seg på denne måten med mindre det står eksplisitt i manualen at man kan forvente noe sånt ( og selv da hadde jeg trolig valgt en annen psu som ikke hadde dette problemet). Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Det er nok ikke bare Corsair som har dette problemet. En hadde samme problem med en Seasonic, for en annen var det faktisk ikke PSU, men feil spenning til RAM som forårsaket denne restarten. RAM fikk 1,9 V, men skulle ha 1,8 V. Etter at han satte ned spenning med 0,1 V, forsvant den restarten. Husker dessverre ikke hvor jeg fant dette nå. Og han siste hadde prøvd med to forskjellige PSU'er, samme skjedde før spenning til RAM ble satt ned. En annen post om slik oppførsel. Endret 8. juli 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå