T Å Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei! Har et spørsmål angående internasjonal engelsk, som er et valgfag på vg2. Et ja/nei spm: Foregår undervisningen på engelsk i dette faget? Lenke til kommentar
inlife Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Ja og nei. Varierte mellom lærerne på skolen min. Men fokuset var såklart på engelsk, så da er det mer ja! Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hva sprogundervisning angår, så bør undervisningen foregå på det sproget man skal lære, slik at norsk blir unntaket i timene. Selv hadde jeg de siste to årene på videregående en engelsklærer som heldigvis ikke forsto norsk i engelsktimene - noe som naturligvis tvang oss til å bruke sproget, noe som vi fikk stor nytte av. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Læreren jeg hadde i internasjonal engelsk var fra USA og han snakket nesten utelukkende engelsk i timene. I samfunnsfaglig engelsk derimot hadde jeg en lærer som nesten bare snakket norsk. Hvilken språk undervisningen er på kommer med andre ord veldig an på læreren. Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg opplevde internasjonal engelsk og samfunnsfaglig engelsk som veldig lik undervisningsmåte som "vanlig obligatorisk engelsk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg