YZ50 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Skal kjøpe en ny bil, og ser litt på Citroen C5, rundt 2005-modell med 1.8L 116 hk bensinmotor. Noen som har kjørt en slik, og har synspunkter på om det er en grei bil? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Tung og undermotorisert er stikkordene her. Like under 1500kilo og 116hk går ikke akkurat unna. Har prøvd forgjengeren og det var ikke akkurat kjøreglede jeg følte når jeg satt meg bak rattet. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Fine og komfortable biler. Motoren er grei nok i norske hastigheter, men jeg ville nok sett etter en med dieselmotor i stedet, helst fra 2005 eller nyere. De er ofte bedre utstyrt også. Lenke til kommentar
YZ50 Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Fine og komfortable biler. Motoren er grei nok i norske hastigheter, men jeg ville nok sett etter en med dieselmotor i stedet, helst fra 2005 eller nyere. De er ofte bedre utstyrt også. Ville gjerne gjort det, men budsjettet vil neppe tillate det. Når jeg ser hva 04-05 modeller går for, tror jeg det blir vanskelig å finne noe nyere med bedre motor og utstyr innenfor prisrammen min. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Og den er? Ikke se deg blind på årsmodell, er du grei. Kjøp deg en japsebil, livet er for kort til å eie franske biler. 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Vi har en 2002 modell C5 som har gått 450000km, går som ei klokke med samme motor (diesel)og girkasse, null rust, uten noe form for rustbehandling, eller fjerning av rust. Komfortable biler, sådan man bytter ut slitne deler i understellet. Ledd og bærekuler er spesielt utsatt, regn med en kostnad på slikt endel ganger, om du regner med å beholde bilen i noen år. Kjøp Diesel-motoren, den er mye kivkkere og drar bedre. En fornuftig bil om du følger opp service og holder den i stand. Garantert en mye bedre modell enn med de barnesykdommene som "herjet" på 1990-tallet og bakover. Men for guds skjuld:Prøvekjør bilen godt før du bestemmer deg, som nevnt over, ingen fartsbeist, ei heller noen supre kjøreegenskaper, men helt greie. Endret 8. juli 2014 av KontorPult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå