Gå til innhold

Virker Mullvad som det skal?

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker Mullvad nå ,så får jeg en IP adresse fra Nederland. Men når jeg bruker en online oversetter,så er det og oversette det til norsk den foreslår,skulle ikke det være til Nedelandsk ? Er det tegn på at Mullvad ikke virker ordentlig......?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på Google translate, så kommer det helt an på hva du skriver som adresse tipper jeg.

Jeg bruker selv Mullvad, men skriver google.translate.no. Du må endre adressen du vil til. (co.uk for England/Storbritannia, .nl for Nederland osv).

Lenke til kommentar

Mange sider og tjenester henter ikke info fra IP adressen du bruker på nett.

Noen tjenester/sider henter info om lokasjonen av pcen samt språket fra Windows. Andre fra hvilket språk du har i nettleseren.

Om du sjekker whatsmyip.org og får opp IPen til Mullvad, så funker det som det skal funke.

Lenke til kommentar

Bruker selv Mullvad, og kjører alltid speedtest.net før jeg gjør noe annet, for å verifisere at den funker. Kan også virkelig anbefale deg å sette Mullvad til kun å bruke Tyskland. Min hoppet som regel til nederland, og på min 60/60 linje, så fikk jeg veldig varierende alt fra 3 til 30. Satt den alltid til å bruke Tyskland, og får nå alltid 50-58, og så å si maks av hva min linje gir.

Ett annet tips hvis man bruker bittorrent, er å bruke Vuze, er vist eneste som kan settes opp til å kun fungere på visse perimeter. Slik at hvis jeg slår av Mullvad, så stopper Vuze å laste ned. Funker fint de få gangene jeg bruker programmet. Ikke spør hvordan jeg fikk det til, da må jeg bare henvise deg til google. Tok litt tid å skjønne og få riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...