Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm/flicker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar asus n550jk. Jeg har hatt den siden april og installerte en ssd og erstattet den gamle hdd for 1 måned siden. For noen dager siden har den helt tilfeldig begynt å først komme striper i farger som flickrer vertikalt. Deretter blir den sort. Pcen fungerer som vanlig selv om den blir sort. Når jeg tar fn og knappen som skrur skjermen av og på pleier den å komme tilbake etter noen forsøk.

Har prøvd med ekstern og dette skjer bare på den bærbare og ikke på den eksterne når jeg har duplisert bilde.

Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet fram til at det må være "ribbon cable" mellom skjerm og pc som det er noe galt med. Har hatt pcen siden april. Burde jeg reklamere via komplett.no eller gjennom asus?

Endret av morti23
Lenke til kommentar

Jeg tror du kan prøve å reklamere via Komplett først. Den laptopen har 2 års garanti hos produsent, men som sagt, prøv Komplett først.

Jeg vet ikke om garantien gjelder etter som du har skiftet hard disk til SSD, noen produsenter tillater slikt, andre ikke.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg tror du kan prøve å reklamere via Komplett først. Den laptopen har 2 års garanti hos produsent, men som sagt, prøv Komplett først.

Jeg vet ikke om garantien gjelder etter som du har skiftet hard disk til SSD, noen produsenter tillater slikt, andre ikke.

Jeg kan sende den direkte til komplett sin service partner, infocare. eller så kan jeg reklamere å sende den til komplett å prøve å få en omlevering siden det vil gå raskere enn reperasjon, men dette er noe de kan vurdere.

". Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader."

men det virker som de er mest ivrige på å reparere feil? Hva burde jeg gjøre? Vil helst ikke gå lenge uten pcen. De sa også at man kan få en midlertidig pc i mellomtiden.

Tror dere asus reprasjon vil være raskere enn infocare hvis noen har erfaring med dette .

Endret av morti23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...