hean Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Innbrudd, voldtekt, ran, overfall +++ skal politi ta hånd om og etterforske i tillegg til å kontrollere og overvåke trafikken. Er det ikke på tide å frigjøre trafikkarbeid for politi og la ett eget trafikkpoliti gjøre den jobben? Da mener en egen gruppe i tillegg til politiet... De kan være finansiert av bøtene de får inn med en øvre grense som bestemmes av regjeringen hvert år... akkurat som statsbudsjettet men at det ikke går av budsjettet. Merinntekten på ett slikt politi er vel mer enn nok til å finansiere det vil jeg tro. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har kjørt bil i over 15 år og kun ved noen få anledninger (3-4 ganger) blitt stoppet og kontrollert, synes det er for lite med tanke på alle grove forseelser man selv er vitne til. Endret 6. juli 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Er det ikke på tide å frigjøre trafikkarbeid for politi og la ett eget trafikkpoliti gjøre den jobben? Slik som utrykningspolitiet? De kan være finansiert av bøtene de får inn med en øvre grense som bestemmes av regjeringen hvert år... akkurat som statsbudsjettet men at det ikke går av budsjettet. Forsiktig med hva du ønsker deg. 5 Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Utrykningspolitiet? Ja... men annerledes, kanskje en omstrukturering og stor utvidelse av UP. Mener at i en storby som Trondheim burde det være konstant flere kontroller og ihvertfall en eneste på nattestid... langs E6 (og andre store europaveier) burde det vært fartskontroll ihvertfall hver 20-30. mil. Slike ting er ikke UP i nærheten av, samtidig kreves det vel vanlig politiutdannelse for å jobbe i UP. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Har lenge ønsket meg det samme. Et "junior-politi" som kan ta seg av trafikkforseelser. Kanskje Statens Vegvesen kan ta på seg et slikt ansvar? Promille, fart og kjøretøykontroller. Endret 6. juli 2014 av Minus Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Har lenge ønsket meg det samme. Et "junior-politi" som kan ta seg av trafikkforseelser. Kanskje Statens Vegvesen kan ta på seg et slikt ansvar? Promille, fart og kjøretøykontroller. Ja det er også en mulighet.... Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Er det ikke på tide å frigjøre trafikkarbeid for politi og la ett eget trafikkpoliti gjøre den jobben? Slik som utrykningspolitiet? De kan være finansiert av bøtene de får inn med en øvre grense som bestemmes av regjeringen hvert år... akkurat som statsbudsjettet men at det ikke går av budsjettet. Forsiktig med hva du ønsker deg. Hva skal jeg være forsiktig med? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hva skal jeg være forsiktig med? Å ønske seg politi som finansieres av de bøtene de selv skriver ut. Det skaper incentiver til å bare fokusere på den virksomheten som øker inntjeningen mest fremfor å øke trafikksikkerheten mest. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Hva skal jeg være forsiktig med? Å ønske seg politi som finansieres av de bøtene de selv skriver ut. Det skaper incentiver til å bare fokusere på den virksomheten som øker inntjeningen mest fremfor å øke trafikksikkerheten mest. Les igjen hva jeg skriver.... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Utrykningspolitiet? Ja... men annerledes, kanskje en omstrukturering og stor utvidelse av UP. Mener at i en storby som Trondheim burde det være konstant flere kontroller og ihvertfall en eneste på nattestid... langs E6 (og andre store europaveier) burde det vært fartskontroll ihvertfall hver 20-30. mil. Slike ting er ikke UP i nærheten av, samtidig kreves det vel vanlig politiutdannelse for å jobbe i UP. Kanskje vi like gjerne kan innføre portforbud også når vi er i gang? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Tar jeg ikke feil så driver allerede statens vegvesen med trafikkkriminalitet allerede i tillegg til politiet. Uansett, hva med eget voldtekspoliti, eget svindelpoliti og eget tyveripoliti? Kanskje til og med eget dyrepoliti og eget voldspoliti? Tror ikke akkurat det er løsningen nei.. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Nå skal du bare roe deg helt ned TS Håper du troller Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Les igjen hva jeg skriver.... Javel: De kan være finansiert av bøtene de får inn med en øvre grense som bestemmes av regjeringen hvert år... akkurat som statsbudsjettet men at det ikke går av budsjettet. Hvordan kan jeg lese dette på noen annen måte enn at du ønsker deg politi som finensierer seg selv med utskriving av bøter? Hva vil du frem til her? 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Hva skal jeg være forsiktig med? Å ønske seg politi som finansieres av de bøtene de selv skriver ut. Det skaper incentiver til å bare fokusere på den virksomheten som øker inntjeningen mest fremfor å øke trafikksikkerheten mest. Les igjen hva jeg skriver.... Javel: De kan være finansiert av bøtene de får inn med en øvre grense som bestemmes av regjeringen hvert år... akkurat som statsbudsjettet men at det ikke går av budsjettet. Hvordan kan jeg lese dette på noen annen måte enn at du ønsker deg politi som finensierer seg selv med utskriving av bøter? Hva vil du frem til her? Fordi hvor pengene kommer fra har ingen ting å si så lenge man ikke tjener på å gi ut flere bøter/gebyr så lenge finansieringen uansett blir begrenset til en mye lavere sum enn det de vil få inn.... Hvorfor skulle ett eventuelt trafikkpoliti kun fokusere på det som øker inntjening fremfor trafikksikkerhet hvis de ikke tjener noe ekstra på det? Endret 7. juli 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Et slikt trafikkpoliti ville potensielt relativt raskt falle hen til "ØKOKRIM-fellen": Deres selvbilde blir altfor tett knyttet opp mot én oppgave, noe som innebærer at de for å vise at de var bedre enn i fjor må ta stadig flere eller bli stadig mer intensive. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kanskje trådstarter ønsker å privatisere UP? Og at de ansatte kan få ekstra bonus ut ifra hvor mange kroner de klarer å samle inn pr mnd? De kunne sikkert fått med seg noen betjenter fra Q-park og, siden de har mange triks på lur. Jeg tror nok det fungerer fint slik det er i dag jeg. Husk at det og er mer politi langs veiene enn hva vi får med oss. Men personlig så syntes jeg at regjeringen burde fått styrket Utrykningspolitiet og. Føler at det var mye mer kontroll langs veiene før i tiden. 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Kanskje trådstarter ønsker å privatisere UP? Og at de ansatte kan få ekstra bonus ut ifra hvor mange kroner de klarer å samle inn pr mnd? De kunne sikkert fått med seg noen betjenter fra Q-park og, siden de har mange triks på lur. Jeg tror nok det fungerer fint slik det er i dag jeg. Husk at det og er mer politi langs veiene enn hva vi får med oss. Men personlig så syntes jeg at regjeringen burde fått styrket Utrykningspolitiet og. Føler at det var mye mer kontroll langs veiene før i tiden. Kanskje du vil privatisere hele politiet og gi de millioner i bonus uavhengig hva de gjør eller om de møter på jobb i det hele tatt? Et slikt trafikkpoliti ville potensielt relativt raskt falle hen til "ØKOKRIM-fellen": Deres selvbilde blir altfor tett knyttet opp mot én oppgave, noe som innebærer at de for å vise at de var bedre enn i fjor må ta stadig flere eller bli stadig mer intensive. Uenig i den, har vi hatt ett slikt politi ville sannsynligheten for å bli tatt vært så mye større at synderne naturlig nok hadde blitt færre. En naturlig utvikling da er at inntektene på bøter og forelegg faktisk går ned... som igjen vil være ett tegn på at de faktisk gjør jobben sin. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kanskje du vil privatisere hele politiet og gi de millioner i bonus uavhengig hva de gjør eller om de møter på jobb i det hele tatt? Jeg er ganske så mye imot all privatisering jeg. Får håpe ikke det kommer til å skje. Meningen var vel egentlig at privatisering ikke ville være så smart. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Fordi hvor pengene kommer fra har ingen ting å si så lenge man ikke tjener på å gi ut flere bøter/gebyr så lenge finansieringen uansett blir begrenset til en mye lavere sum enn det de vil få inn.... Den umiddelbare motivasjonen blir jo da å ansette det absolutte minimum til å ta inn dette beløpet på enklest mulig måte for dermed maksimere budsjettet med minst mulig utgifter (=mest mulig goder for de som jobber der) Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Fordi hvor pengene kommer fra har ingen ting å si så lenge man ikke tjener på å gi ut flere bøter/gebyr så lenge finansieringen uansett blir begrenset til en mye lavere sum enn det de vil få inn.... Den umiddelbare motivasjonen blir jo da å ansette det absolutte minimum til å ta inn dette beløpet på enklest mulig måte for dermed maksimere budsjettet med minst mulig utgifter (=mest mulig goder for de som jobber der) Alt skal reguleres i tillegg til budsjett og økonomi.... goder kan begrenses ved retningslinjer/regler. Fint om argumenter i mot er faktiske argumenter og ikke bar smådumper som kan jevnes ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå