Davidlyd Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ventinga er over! På lørdag sendes program om norske audiofile på NRK1 kl 22:20. Se link. GØY. http://www.nrk.no/programoversikt/p.sg?p_o...p_artikkel_id=0 Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hmm. Kanskje de skal lage et program om gærne audiofile som ikke kan kalenderen? :wink: Det er riktig nok på en lørdag, men på lørdag om 2 1/2 uke. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hehehe. John, Vidar Bolstad og de andre gutta. Her vært hjemme hos John endel, og det spilte svært bra. Nå har han flyttet, og nå spiller det myyyye bedre. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 *BUMP* Idag er dagen. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hmm.... tror det kan bli interessant å se, selv om jeg ikke er audiofil. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg har et rimelig bra anlegg selv så det programmet må jeg se Det er synd at det er en del fordommer mot audiofile. Det er akseptabelt å bruke hundretusener på ekstrautstyr til bil eller kjøpe hytte og båt som bare brukes noen uker i året mens det å investere i et audioanlegg som koster 100.000 og kan brukes hele året anses som sinnssykt. Det samme med sykkelinteresserte. De som liker å trimme og holde seg i form på sykkelsetet blir ofte kritisert for å være "galne" hvis de bruker 20-30.000 på en sykkel. Det må jo være mer legitimet det enn å bruke samme sum på aluminiumsfelger til en bil hehe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hehe.. gleder meg! Jeg digger å se når totalt overbeviste mennesker blir stillt til spørsmål på TV, uansett lidenskap. I motsetning til TVNorges freakshows, så tror jeg NRK vinkler dette ganske nøytralt. Håper vi får noen forklaringer (bekreftelser/avkreftelser) av audiofile myter. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ja, i dag er dagen, og jeg gleder meg som en unge til julaften Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Var audiofil da jeg var yngre, nå har jeg bare B&O hele veien. Fant ut en dag at B&O låter sinnsykt bra + at det ser bra ut og det er så deilig å slippe kaos av fjernkontroller og ledninger. Det ble for dumt for meg å bruker X antall kroner på noe som man bare hører er bittelitt bedre enn B&O hvis man hører det ved siden av hverandre....og knappt nok da. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det er synd at det er en del fordommer mot audiofile. Det er akseptabelt å bruke hundretusener på ekstrautstyr til bil eller kjøpe hytte og båt som bare brukes noen uker i året mens det å investere i et audioanlegg som koster 100.000 og kan brukes hele året anses som sinnssykt. Kanskje fordi mannen i gaten hører svært lite forskjell på mini-racket til 995,- og et hi-fi-oppsett som koster en halv årslønn. Litt forskjell skal jeg innrømme at det er, men ikke nok til å rettferdiggjøre et prishopp på 100.000kr eller mer. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har nå sett programmet, og fikk veldig lyst på ett av de rør-byggesettene. Noen som vet hvor en kan kjøpe disse, og hvor mye de koster? Lenke til kommentar
Pete Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis en ikke hører forskjell på et annlegg til 995,- og et til 500.000,- er du enten stokk døv, eller så vil du ikke høre forskjell ie. stokk dum ... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har nå sett programmet, og fikk veldig lyst på ett av de rør-byggesettene. Noen som vet hvor en kan kjøpe disse, og hvor mye de koster? Her har de noe: http://www.norskaudioteknikk.no/ Lenke til kommentar
Pete Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 her er og diverse muligheter: http://www.mamut.com/dynabel Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hva var tingen med de der helium høytalerene? Synes de knitret ganske bra... Trodde sånn ekstra støy var fyfy, jeg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis en ikke hører forskjell på et annlegg til 995,- og et til 500.000,- er du enten stokk døv, eller så vil du ikke høre forskjell ie. stokk dum ... Du glemte kanskje å lese setning nummer to i innlegget mitt. Spenn deg fast, her kommer det på nytt: Litt forskjell skal jeg innrømme at det er, men ikke nok til å rettferdiggjøre et prishopp på 100.000kr eller mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det er synd at det er en del fordommer mot audiofile. Det er akseptabelt å bruke hundretusener på ekstrautstyr til bil eller kjøpe hytte og båt som bare brukes noen uker i året mens det å investere i et audioanlegg som koster 100.000 og kan brukes hele året anses som sinnssykt. Kanskje fordi mannen i gaten hører svært lite forskjell på mini-racket til 995,- og et hi-fi-oppsett som koster en halv årslønn. Litt forskjell skal jeg innrømme at det er, men ikke nok til å rettferdiggjøre et prishopp på 100.000kr eller mer. Hvis en ikke hører forskjell på et annlegg til 995,- og et til 500.000,- er du enten stokk døv, eller så vil du ikke høre forskjell ie. stokk dum ... Nå legger du ord i munnen på folk.. * Det var ikke snakk om 500.000, det var 100.000kr eller mer. * Det var ikke snakk om å ikke høre forskjell, men om kvalitetsforskjellen var verd prisforskjellen. PS. Det kan lønne seg å være litt mer saklig og ikke kalle folk det ene og det andre. [Edit] Ser jeg er litt sent ute med den kommentaren. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hehe de er GALE men morsomt å få se disse anleggene du bare ser i blader Lenke til kommentar
Pete Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Fullstendig uenig i at "den valige mann i gata" hører svært liten forskjell, som du sier, på et anlegg til 1000,- og et til 100.000,- Forskjellen er nok mindre på et annleg til 100.000,- og et til 500.000,- ... Beklager hvis du følte deg truffet av slengbemerkningen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå