ExcaliBuR Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Etterhva jeg har forstått så kjører DDR DRAM på samme prinsipp som SDR DRAM, du har en sinuskurve hvor man kan bare overføre data på hver topp, mens under DDR DRAM så kan man også overføre på hver bunn. Mens med QDR så er det to lanes, det er hva jeg har klart å lese meg frem til her. What is QDR?QDR™ stands for Quad Data Rate™ and is a name that best describes the functionality of the new architecture. By allowing for two ports to run independently at Double Data Rate, the net result is four data items per clock cycle, or Quad Data Rate. Det jeg mener med lanes er ikke bredden på en kannal, men en lane er på en måte en kannal =) ("Bredden" er jo bits ) Endret 14. juli 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 What is QDR?QDR™ stands for Quad Data Rate™ and is a name that best describes the functionality of the new architecture. By allowing for two ports to run independently at Double Data Rate, the net result is four data items per clock cycle, or Quad Data Rate. Det jeg mener med lanes er ikke bredden på en kannal, men en lane er på en måte en kannal =) ("Bredden" er jo bits ) Ok, Lane=kanal, og bits=bredde. Da er vi enige. Men jeg synes QDR blir en noe merkelig betegnelse i denne sammenhengen, siden det på en måte blir "dobbel dual pumping" og ikke enkel "quad pumping" Men det blir jo uansett fire overføringer per syklus, så da blir vel definisjonen riktig allikevel. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) hehe, tydeligvis, men da kan man igjen ha flere kannaler/lanes, slik som AMD sier, de operer nå med 64bit og 128bit bredde Mens hver enkelt kannal/lane maks er da på 2 bit (Siden det er DDR "bare") Endret 14. juli 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Kantutjevning blir mindre synlig desto høyere oppløsning man bruker, fordi man i høyere oppløsninger løser problemet med kanter ved å legge på flere detaljer (piksler, piksel = ett punkt på skjermen). Man vil ikke løse problemet med å kjøre med høy oppløsning. Kantene vil bli mindre tydlig, men det vil bli desto mer av dem, noe som kan være irriterene spesielt mtp line shimmering. Jeg syns det også mangler en del her, som bl.a anisotropic filtering, vertex shading og ikke minst vsync som det har vært en del spørsmål rundt. Lenke til kommentar
janne87 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 forso det slik at cpu er bygget opp av 6 hoved konsistenser. takk Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) forso det slik at cpu er bygget opp av 6 hoved konsistenser. takkHei Janne, du er ny og ivrig og det er bra Det er ofte lurt å se hvor gamle tråder er før du poster der, flere år og det er lite nytte i om ikke du sitter på ny info Denne er 10 år gammel! Endret 7. mars 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå