LDI Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei. Muligens noen av dere kan hjelpe meg med dette...: Jeg har XP Pro med alle siste SPs installert. Problemet er at når jeg flytter bokser/åpne programmer rundt på skjermen så "henger" windows litt. Jeg har en meget kapabel prosessor og masse minne på laptopen, så det må være noe annet. Kan ikke se at det er noen driverkonflikter heller (men her er jeg noe usikker)... Noen tips? Lars Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 det jeg sjekker når ting går seint er om DMA er aktivert og setter det virtuelle minne på ca 3 ganger så mye som RAM minnet. men med xp er det skjeldent at dma ikke er aktivert tror jeg. på win2k måtte jeg stille på det etter hver reinstall. Lenke til kommentar
LDI Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Og hvordan sjekker jeg DMA-innstillingene? :-? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 kontrollpanelet--> system --> maksinvare/hardware --> deviceManager/enhetsbehandler Gå til IDE/ATA/ATAPI kontrollere der dobbleklikker du på primary IDE Channel og velger avansert det samme gjør du med secondary IDE Channel... Lenke til kommentar
LDI Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 ...ok... men der står det at DMA er aktivisert (if available), og at det kjøres i Ultra DMA Mode 5 og 2 (hhv. primary & secondary IDE Channel). Hvordan setter jeg minnebruken? Apropos Device Manager: står et spørsmålstegn (det eneste) ved "SM Bus Controller". Her har jeg visst ikke noe driver (har prøvd å finne på hd/cd/www). Er denne viktig i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Apropos Device Manager: står et spørsmålstegn (det eneste) ved "SM Bus Controller". Her har jeg visst ikke noe driver (har prøvd å finne på hd/cd/www). Er denne viktig i denne sammenhengen? Nei... Jeg har hørt at SP1 kan føre til at noen systemer blir tregere. Men kan ikke referere til en artikkel. Kjør en Live Update og sjekk. Lenke til kommentar
LDI Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Live Update er kjørt. Ikkeno' flere oppdateringer å laste ned... . Må jeg inn i BIOS og rote?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Åpne taskmanager og gå til prosesser, er det noe som tar opp CPU kraft? Lenke til kommentar
LDI Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 ... explorer.exe og svchost.exe er de to prosessene som tar opp mest K... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 SM Bus kan være at du ikke har innstallert Chipset-drivere.. vet ikke hvilken praktisk betydning dette har Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Avinstaller Norton AntiVirus 2003 hvis du har den på maskina di. Jeg prøvde alt i dagesvis før jeg fant ut at NAV2003 var årsaken til en ufattelig treg maskin som var splitter ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå