Storm Truck Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Skal snart på ferie så leter etter en media laptop på under 7000 Kr. Dette er ikke en laptop som skal bli brukt til å kjøre Crysis eller bruke After Effects, så er ikke på utsikt etter noe overkill pc, men en som kan få gjort jobben gjort når man er på farten og ikke har mulighet til å sitte på samme plassen i over tid. Det må være en laptop som kan holde seg stabil mens den gjennomfører disse kravene og bør minst være god nok til å holde ut 2-3 år eller mer. Batteri tid Dette er det viktigste kravet til pcen. Den bør ha en veldig god, langvarig og stabil batteri og evt gode størmsparings alternativer. Den skal helst klare å gjøre enkelt web søk, sjeke mail, se film osv i over 5-7 timer. Dette betyr ikke at den må klare å kjøre spill eller tunge redigerings programer i 5-7 timer men enkelt bruk. Så jo bedre Batteri som kan holde seg ganske lenge i det minste for enkle oppgaver jo bedre. Spilling Her tar jeg det PCen klarer, så det er ikke noe problem om den ikke kjører tunge spill fordi det er ikke det jeg skal ha den til, men jeg tar å kjøre på den den klarer. Men jeg vil at den skal i det minste ha god nok kapasitet til å kjøre spill som Trackmania, Indie spill, Source spill (Half Life, CS, Garry's Mod og Portal), FEAR osv Media Som sakt så er hovedbruket til PCen er å se på film, mail, web men og i tillegg klarer å kjøre programmer som Photoshop, Sony Vegas og andre programmer som krever litt av CPUen. I tillegg kommer jeg til å bruke veldig mye av Skype og Office pakken Andre ting PCen trenger ikke å følge med Office eller virusprogram siden jeg har begge deler fra før. Dette sier seg selv kanskje men den skal ha DVD/CD rom + 3-4 USB innganger. Skjermen skal ikke være større en 15,6 tommer men jeg kan aksepter mindre men jeg synes 15,6 er perfect. Laptop bag og mus har jeg også fra før En siste ting jeg lurer på om hva som er forskjellen med Windows 8 og Windows 8.1, jeg har prøvd Windows 8 men lurer på hva som er forskjellen mellom de to siden det er det som blir mest brukt i dag på laptop. Endret 6. juli 2014 av Storm Truck Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Du finner ikke mange maskiner som klarer batterikravet ditt, typiske multimediemaskiner ligger rundt 3-4 timer batteritid ved lett bruk. Lenovo Thinkpad Edge E540 kommer i flere modeller, men skal man ha ok specs (FullHD skjerm osv) så kommer man for litt over budsjettet ditt. Men fin maskin som klarer rundt 6-7 timer lett bruk på betteriet. L540 serien har også god batteritid. Ett prisjakt søk på maskiner som er oppgitt til mer enn 6 timer batteritid, skjerm større enn 14" og med optisk enhet: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s175706237&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Ta likevel batteritid med en stor klype salt, mange oppgir maks batteritid (dvs tilnærmet null bruk, minimum lysstyrke på skjerm osv). Win 8.1 er bare en liten oppgradering av 8, startknappen er tilbake (dog svært begrenset bruksmessig) og litt småfikser. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Takk for svar. Kan hende 5-7 timer batteri tid blir litt for lite med 7000 kr. Så jeg setter ned til at den bør iallefall ha et stabilt 4-5 timers batter tid på småbruk og evt et godt alternativt til strømsparer modus om dette blir enklere for deg å fine en Laptop som passer mitt bruk og budsjet. Har også sett litt rundt på nettet på laptoper og vil gjerne ha tilbake melding på om noen av disse er bra for pengene og om de vil yte bra nok 1: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/Lenovo-U330Touch/198984.6017/ 2: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/ASUS-S551LN-DN074H/203492.6017/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå