Anathema Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hallo! Jeg fikk en samsung DVDrom for kort tid siden, men når jeg koblet den til sammen med min asus cd brenner begynte pcen å bli ustabil og henge seg på småting. Nå er jeg nødt til å kjøre bare cd brenneren. hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hallo! Jeg fikk en samsung DVDrom for kort tid siden, men når jeg koblet den til sammen med min asus cd brenner begynte pcen å bli ustabil og henge seg på småting. Nå er jeg nødt til å kjøre bare cd brenneren. hvordan fikser jeg dette? Hvordan står jumperne bak på brenneren/dvd-spilleren? Husk på at den ytterste enheten på kabelen er MASTER og den innerste er SLAVE... Hva sier BIOS når du skrur på pcn? Står begge oppført? Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det er også viktig å innstalere den nyeste programmvaren, som aspi og de nyeste driverene til ide kontrollerene(har du xp trenger du ikke tenke på driverene). Firmware uppgrade er også å anbefale... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det er også viktig å innstalere den nyeste programmvaren, som aspi og de nyeste driverene til ide kontrollerene(har du xp trenger du ikke tenke på driverene). Firmware uppgrade er også å anbefale... Oppdraderer du ASPI-driverne så ihvertfall LES hjelpefilen først... skulle legge inn nye ASPI-drivere for å få Adaptec brenneprogrammet til å finne brenneren min - endte med TOTAL crash i WinXP og full install... Resatte seg hver gang rett etter BIOS-oppstarten (faktisk FØR Windows startet)... Man lærer så lenge man leSer.... Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 haha...du fikk bluescreen ja... er ikke helt uvanlig i xp, men du har jo mange muligheter til å ordne det uten å måtte formatere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå