Gå til innhold

Nytt hovedkort, hva med hd som er satt opp i raid?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg hadde et msi 875p kort før og har nå fått meg et asus p4c800 delux E trur jeg det het.som ikke er kommet enda, på det msi kortet hadde jeg satt to wd disker på 120 gb opp i raid0 så jeg lurte på om jeg bare kan sette diskene rett på det nye hovedkortet uten og formatere eller miste noe som er på de for det er 185 gb med filmer,spill og programmer som jeg har lasta ned. alt er jo hjemmelaga da :wink:

og jeg vet ikke om noen som har nok plass igjen til at jeg kan flytte det over :( så jeg håper det bare er og sette de på så skal det funke. jeg trur begge har promise raid kontroller og det er ikke s-ata disker er vanlige p-ata disker og jeg har widows xp hvis det skulle bety noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg ville satset noen penger på at det vil virke...

Ved bytte av hovedkort BØR en installere windows på nytt.

Når det gjelder raid så er jeg mer usikker på om det vil virke selv om begge kortene har brikke fra promise. Kan være forskjellige typer, og msi og asus har kanskje forskjellige parametersettinger i sine oppsett.

Er vel bare en måte å finne det ut på, men jeg ville sørget for å ha backup av rubbel og bit du ikke vil miste... Kan jo hende at asus sin raidkontroller endrer noe på diskene eller noe sånt som gjør at msikortet ikke får de opp i raid igjen... Eller kanskje ikke...

Hvis du har mulighet for å låne noen store disker er det jo bare å kopiere dataene over til de før du flytter wd diskene over til asuskortet...

Og selv om windows booter på det nye hk, så BØR du reinstallere windows... Ellers kan du regne med et veldig ustabilt system...

Lenke til kommentar

jeg kjenner en som har et msi 865 kort det er vell det samme? så hvis jeg kjøper en ny hd på 200 gb eller noe sånt noe som jeg helst vil slippe da så er det bare og sette i hdene og kopiere over men trur du at jeg mister det som er på de hvis jeg bare prøver og se om det går på asus kortet?

Lenke til kommentar
jeg kjenner en som har et msi 865 kort det er vell det samme? så hvis jeg kjøper en ny hd på 200 gb eller noe sånt noe som jeg helst vil slippe da så er det bare og sette i hdene og kopiere over men trur du at jeg mister det som er på de hvis jeg bare prøver og se om det går på asus kortet?

Jeg kjenner ikke msi kortene, og jeg er også veldig usikker på det å flytte raid disker fra en kontroller til en annen...

Du skal vel i utgangspunktet ikke miste noe om du prøver diskene på asus kortet, men jeg ville ikke tatt sjansen på det... Better safe than sorry og ta backup av dataene... Se om du kan få låne en stor disk av en kompis eller noe sånt...

Antar det er raid 0 du bruker, og om asuskortet vil se arrayet som msi kortet har opprettet vet jeg ikke... Har ikke testet ut så alt for mye med raidoppsett etter at jeg har fått de opp å kjøre pga jeg ikke gidder å risikere å måtte sette ting opp på nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...