satanjapan Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei jeg hadde et msi 875p kort før og har nå fått meg et asus p4c800 delux E trur jeg det het.som ikke er kommet enda, på det msi kortet hadde jeg satt to wd disker på 120 gb opp i raid0 så jeg lurte på om jeg bare kan sette diskene rett på det nye hovedkortet uten og formatere eller miste noe som er på de for det er 185 gb med filmer,spill og programmer som jeg har lasta ned. alt er jo hjemmelaga da :wink: og jeg vet ikke om noen som har nok plass igjen til at jeg kan flytte det over så jeg håper det bare er og sette de på så skal det funke. jeg trur begge har promise raid kontroller og det er ikke s-ata disker er vanlige p-ata disker og jeg har widows xp hvis det skulle bety noe. Lenke til kommentar
stigmat Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Heisann.. Så lenge Raid kontrollene er identiske når det gjelder bios drivere og alt det der skulle det funke i allefall i teorien.. Er alt identisk så skal raid kontrolleren finne konfigurasjonen på diskene og da skulle det bare være å starte opp... Må du derimot inn i konfiguarsjonen så MÅ du passe på... Jeg har løst dette problemet med å bruke et pci raid adapter som vil fungere i hvilken som helst maskin bare jeg har de samme diskene... Stig ;-) Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Her er litt mere.. Har du disker i raid som ikke du har os på kan du flytte de diskene over på omtrent hva du vill av forskjellige hovedkort uten og miste inholdet på diskene. Husk bare på og legg til raid driverne når du instalerer os.Sier os att det er fremmede disker så skal det bare vere og importere fremmede disker. Jeg har gjort dette sjøl mange ganger. Kjører du os på raidet dit må du ha omtrent samme hoved kort for og kunne flytte det over på en annen maskin. På os ligger hovedkort info som bios og ide-usb-nort bridge-south bridge og så videre og dette kan skape en del konflikter og trøbbel ved og bare flytte over raid disker eller eventuelt raid kontroller med disker. Jeg hadde for en tid tilbake ett MSI k7t pro med raid disker på,dette gikk til **** .(ble grilla av lynet)Lukta ivertfall sånn.. Jeg fikk tak på ett annet MSI som skulle vere meget likt (MSI k7t-266-pro 2..Men hvor enn jeg prøvde så gikk ikke det.For mye forandringer i hennhold til ram og fsb lyd osv osv osv.. Men man kan jo vere heldig..Lykke til med nytt hovedkort. Og har du ikke os på de 2 raid diskene så skal det ikke vere noen problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå