Punktu Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei! Nå har tiden kommet hvor jeg er på utkikk etter min første bil Kommer hovedsaklig til å kjøre mellom hjem og jobb (20 minutter) og noen ganger litt lengre i helger. Helst på utkikk etter en bensin bil og antall dører betyr ingenting. Heller ingen minus at den ser litt fin ut Har opp til 110.000 å bruke! Noen tips til modell og merke? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Det finnes et hav av biler i denne prisklassen som utfyller kriteriene dine. Vil tippe denne Lanceren er ett ganske godt kjøp. 1,8L med 143 hester er å anbefale men denne koster gjerne en del lapper mer. Lenke til kommentar
Punktu Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Er klar over dette, akkurat derfor jeg spør om hjelp! Om noen har erfaring med noen modeller eller type biler så si ifra Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Anbefaler deg å kjøpe hos forhandler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Preferanser? Bensin/diesel, girkasse, årsmodell, sportsbil/familiebil/bybil, må den være praktisk, bryr du deg om kjøreegenskaper, drivstofforbruk osv. Det gjelder å være spesifikk. Lenke til kommentar
Punktu Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Preferanser? Bensin/diesel, girkasse, årsmodell, sportsbil/familiebil/bybil, må den være praktisk, bryr du deg om kjøreegenskaper, drivstofforbruk osv. Det gjelder å være spesifikk. Bensin, manuell, 2004-2007, bybil/familiebil, resten er egentlig ikke så veldig viktig. Selvfølgelig at den er komfortabel å kjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Knall! For å begynne et sted, Impreza? Noe du kunne tenke deg å leve med? http://www.finn.no/49825954 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Skaffet meg for en tid tillbake en Ford Mondeo 04mod. Utrolig behagelig å kjøre, og ja kjøp fra forhandler =) Ellers lykketil i bilhavet =) Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Ford Mondeo mk3, den Woltox nevner, er ikke å anbefale. Var i familiens eie i litt for mange år, og kostet litt for mye penger til slutt. Den er behagelig på langturer, det er den. Men det veier ikke opp for de dårlige setene, girkassen som er alt for høyt giret (Diesel, 2.0L 116hk, 5 gir) og det at man kjapt blir kvalm baki. Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det finnes et hav av biler i denne prisklassen som utfyller kriteriene dine. Vil tippe denne Lanceren er ett ganske godt kjøp. 1,8L med 143 hester er å anbefale men denne koster gjerne en del lapper mer. Hmmm... Lanceren der var fin men helt ærlig, ser litt sen 90-tall ut. 1 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Generelt betyr mindre bil mindre utgifter. Hvis du skal ha en bil som skal fungere som en forbindelse mellom A og B vil jeg anbefale deg en liten japansk bil. Du får selvfølgelig ikke noen damemagnet, men du blir ei heller blakk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Ford Mondeo mk3, den Woltox nevner, er ikke å anbefale. Var i familiens eie i litt for mange år, og kostet litt for mye penger til slutt. Den er behagelig på langturer, det er den. Men det veier ikke opp for de dårlige setene, girkassen som er alt for høyt giret (Diesel, 2.0L 116hk, 5 gir) og det at man kjapt blir kvalm baki.Vi har en MK3, men har vel ikke hatt noen store utgifter enda. Dårlige seter ja, men 5-trinnskassa er forferdelig. Styr unna den, og kjøp 6-trinnskassa. Høres ikke ut som man har kjørt bil før, når man tar i gang med 5-trinnskassa. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Husker jeg alltid hadde en diskusjon med kjørelæreren og sa at jeg faktisk ikke kunne holde fjerdegir igjennom rundkjøringa med bilen hjemme som jeg kunne med hans, dette trodde han aldri på. Så kjapt du er litt under det turtallet den sinte dieselmotoren liker seg på, så nekter den å roe seg ned. Den vil bare dra, dra og atter dra. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Foreslår at du går ned til Focus. Rimeligere driftskostnader Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Kjæresten min har erfaring som passasjer i begge de bilene mye, og hun hater Focusen enda mer. Har den samme motor og samme kvalitet, ville jeg styrt unna den også. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Ford Fiesta, helst med garanti Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Ikke tirr meg.. Hva med en Golf? Har bare kjørt 2013 mod (Som forresten var veldig god med 140 hester), men i følge denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/2013/09/06/tema/bil/bruktbil/motor/klikk/29116266/, så er det noen gode golfer i din prisklasse.. Nå kan jeg veldig lite om golf, men se på pris/km her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49497576&searchclickthrough=true Svak motor, og småfeil, men ellers ser den ikke så gæli ut? Noen som har peiling på Golf her? Endret 7. juli 2014 av Trouble Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Motoren er litt fisete, men den så jo ut som en grei bil. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Enig at 1.4 motoren ikke ser så sterk ut, men then again, bensingjerrig og sikkert herlig pendlebil. Kanskje ikke den beste hvis du kjører agressivt, men. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Det så ut om en velholdt og flott bil foruten litt liten motor som dere sier. Men man kan ikke få i både pose og sekk til 100k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå