anaconda Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Må vann bruke varmt vann for å bli ren, og få bort svettelukt? Varmt vann dreper vel bakterier? Jeg dusjer hver dag etter trening, og da er det godt å dusje i kaldt vann for å kjøle ned kroppen. Jeg har også lest at kaldt vann skal være bedre for huden. Jeg plages med sterk svettelukt under armene. Selv etter grundig vask og bruk av deo. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Varmt vann først med såpe og all dat good shit så kaldt vann til slutt for å lukke porer og slikt. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 For å drepe bakteriane må vatnet være mykje varmare enn vatnet du dusjer i. Det som drep bakteriane er friksjonen mellom hendene og kroppsdelen, samt at du skyller vekk ein del av dei. Største forskjellen går vell på at såpa ofte får betre skum når vatnet er litt varmt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Bakterier dør ikke i normal "dusjtemperatur". Og for varmt vann tørker ut huden. Kanskje vurdere andre såper og deodoranter? Apoteket er nok behjelpelig med å finne et produkt som tar bort svettelukt og som effektivt vasker kroppen ren. Kan også råde deg til å vaske kropp+hår med normal temperatur i dusjen for så å kjøle ned kroppen med kaldt vann til slutt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Prøv anti perspirant istedet for deo, de forhindrer faktisk svette istedet for å bare dekke over svettelukten. 2 Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Fortsett å dusj med kaldt vann. Det er mer farlig å dusje i varmt vann da det kan være bakterier som dannes i varmtvannstanken. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Må vann bruke varmt vann for å bli ren, og få bort svettelukt? Varmt vann dreper vel bakterier? Jeg dusjer hver dag etter trening, og da er det godt å dusje i kaldt vann for å kjøle ned kroppen. Jeg har også lest at kaldt vann skal være bedre for huden. Jeg plages med sterk svettelukt under armene. Selv etter grundig vask og bruk av deo. For at vannet skal drepe bakterier må det være over 60 grader. Så varmt klarer du ikke å dusje i. Imidlertid er vanlig varmt vann bedre å få få bort vanlig skitt sammenlignet med kaldt vann. Det er derfor vi vasker opp i varmt vann. Endret 6. juli 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Varmt vann vil få kroppen til å produsere mer fett enn vanlig siden det naturlige fettet vi har i huden og i håret må erstattes kjapt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Det vi regner som "glovarmt" er ikke stort mere enn 45 grader, ikke nok til å drepe bakterier. Ellers hadde vi dødd rimelig kjapt, da kroppen er avhengig av bakteriefloraen for å ha noe som helst forsvar mot utvendige påvirkninger. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Om man vasker ting, f.eks bestikk eller talerkner merker man fort at kaldt vann ikke får dritten til å renne av, varmt vann gjør dette my bedre. Derfor vil jeg tro varmt vann også er bedre å dusje i for å bli skikkelig ren. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Men svette er jo ikke det samme som matrester som sitter fast. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Og svette er heller ikke "bakterier" som må drepes. Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Å dusje i kaldt vann virker for meg oppkvikkende, det er bra for immunforsvaret og blodsirkulasjonen. Jeg står ikke mer enn 2min i dusjen. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Og svette er heller ikke "bakterier" som må drepes. Helbom! Det er nettopp det det er. Det er bakterier som lager lukten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Men man dreper ikke bakterier i 45 grader. Skal du gjøre det blir det både 2. og 3. grads forbrenning ^^ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Fortsett å dusj med kaldt vann. Det er mer farlig å dusje i varmt vann da det kan være bakterier som dannes i varmtvannstanken. Har du bakterier i varmtvannstanken må du skru opp temperaturen ASAP! Har vært sykdomsutbrudd på sykehus hvor de skrudde ned varmtvannstemperaturen for å spare penger. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Temperaturen i varmtvannstanken må være minst 64 grader. Gjerne litt mer, så blir rørene varmet skikkelig opp også. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Fortsett å dusj med kaldt vann. Det er mer farlig å dusje i varmt vann da det kan være bakterier som dannes i varmtvannstanken. Har du bakterier i varmtvannstanken må du skru opp temperaturen ASAP! Har vært sykdomsutbrudd på sykehus hvor de skrudde ned varmtvannstemperaturen for å spare penger. Ja, det må være et av de mindre gjennomtenkte ENØK-tiltakene. Kommer man bare litt under den temperaturen som dreper bakteriene så formerer dem seg aller raskest. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Og jo mer varmtvann man bruker jo høyere bør temperaturen være. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Har dusjet i kaldt vann i dag. Føles bra og blir skikkelig nedkjølt. Kan ikke selv kjenne noe svettlukt under armene. Sparer masse varmt vann. Tror jeg forsetter med dette. Bare fordeler slik jeg ser det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå