AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei Jeg skal neste uke i bursdagsselskap til en (ganske nær) venninne som fyller 22 år. Hvor mye penger tenker dere det er passende å gi? Anonymous poster hash: b4ee0...b5c Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hva fikk du av henne på din forrige bursdag da? 3-400,- er vel et passende beløp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hvis hun ikke har gitt sterkt uttrykk for at det er det hun vil ha, vil jeg ikke si det er passende å gi penger i det hele tatt. Ellers kommer det jo veldig an på din, hennes og omgangskretsens økonomiske status. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Hva fikk du av henne på din forrige bursdag da? 3-400,- er vel et passende beløp. Jeg markerer ikke min egen bursdag. Det er notert. Hvis hun ikke har gitt sterkt uttrykk for at det er det hun vil ha, vil jeg ikke si det er passende å gi penger i det hele tatt. Ellers kommer det jo veldig an på din, hennes og omgangskretsens økonomiske status.Det har hun. Men hvorfor synes du ellers ikke det? Er det bedre å bomme på gave enn å gi penger? Anonymous poster hash: b4ee0...b5c Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) En gave sier "Dette er noe jeg tror du vil ha bruk for." Penger sier at du ikke gidder å prøve å finne noe som passer. Edit: Med mindre det er noe spesielt hun sparer til. Jeg synes for eksempel det er godkjent å gi penger til et brudepar som har sagt de ønsker seg penger til bryllupsreise. Endret 6. juli 2014 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Når man er passert 20 så er det vel de færreste som ønsker seg penger? De fleste har jo en eller annen inntektskilde på det tidspunktet, og 3-400 kr er jo i grunn "ingenting". Det er jo selvsagt mulig som #6 over meg foreslår, om det er til noe spesifikt som feks bryllupsreise e.l. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Edit: Med mindre det er noe spesielt hun sparer til.Det er det det er. Hører gjerne flere meninger om beløpet. Anonymous poster hash: b4ee0...b5c Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Så hun sparer til noe, og penger står høyest på ønskelisten? Men du vet ikke hva som er et passende beløp? Regner med dere har noen felles venner. Det kan jo være en idé å spørre dem hvor mye de har tenkt å gi. Evnt. bestemme dere for et beløp som dere nærmeste venninner er komfortable med. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Så hun sparer til noe, og penger står høyest på ønskelisten? Men du vet ikke hva som er et passende beløp?Korrekt x 2. Anonymous poster hash: b4ee0...b5c Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 220 kroner kanskje? Du kan jo kjøpe et flakslodd i tillegg, så det kanskje det blir enda mer, lolz. Ellers ville jeg hørt hvor mye andre gjester tenker å gi, og gått for noe lignende Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Når ein er over 18 så et det ikkje spesielt vanlig med bursdagsgaver av nevneverdig verdi med mindre det er eit rundt tall som skal feirast. Pengegaver er ofte ganske dyrt å gi sidan du ofte må gi ein pengegave som er litt større enn det du hadde tenkt å bruke på ei vanlig gave. Sjølve beløpet er det vanskelig å seie noke om sidan det er mange faktorer involvert; alder, økonomisk situasjon, personlig relasjon, osv er av betydning. Men sidan det er noke bestemt som ho vil ha, er det overkommelig å gå saman med fleire for å samle inn heile eller delar av beløpet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Sjølve beløpet er det vanskelig å seie noke om sidan det er mange faktorer involvert; alder, økonomisk situasjon, personlig relasjon, osv er av betydning.Ja, men jeg vil nødig gå mer inn i detaljer enn hva jeg har gjort. Må vel kanskje bare ta en avgjørelse selv. Men sidan det er noke bestemt som ho vil ha, er det overkommelig å gå saman med fleire for å samle inn heile eller delar av beløpet?Det er det nok ikke. Anonymous poster hash: b4ee0...b5c Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg pleier å kjøpe en flaske vin/champagne hvis jeg blir bedt i et bursdagsselskap. Penger virker litt sært å ønske seg synes nå jeg. Lenke til kommentar
SlitsomType Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Ville aldri gitt penger i bursdagsgsave til venner. En flaske brennevin, et kjøkkenredskap, pyntegjenstand, en god bok er ting jeg kunne funnet på å gi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå