Sissel B Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Vi har en litt eldre LG 32" LCD tv, som skal plasseres ut i vårt nybygde anneks, slik at dette kan fungere som en kjellerstue/spillrom for barna. Denne tven har dog bare 1 HDMI kontakt. Følgende skal kobles til tven: -Surround anlegg - Xbox 360 - Wii U - Kortleser for Rikstv Tv-en har altså for få HDMI-kontakter. Dette hadde jeg tenkt å løse ved å skaffe en HDMI switch med 4 porter og fjernkontroll. (Slik at de slipper å løpe bort å skifte manuelt hele tiden) Jeg hadde sett meg ut en König KN-HDMISW20 , men når jeg sjekket Komplett og, så fikk den veldig blandede tilbakemeldinger. Er det noen som kan anbefale noen bedre HDMI-switcher i denne prisklassen (Ikke over 400) Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Fant en billig en med 3 porter på 24hshop her . Noen som har erfaring med denne eller noen kjøpt på e-bay for eksempel? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Fant en billig en med 3 porter på 24hshop her . Noen som har erfaring med denne eller noen kjøpt på e-bay for eksempel? Jeg har den der. Fungerer helt topp. Dog bruker jeg en fra Clas nå siden den har mer praktisk utforming. http://www.clasohlson.com/no/HDMI-veksler/38-4822 Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Bestilte den på 24hshop, siden jeg helst skulle ha den ganske raskt. Funderer dog på å bestille en slik 5 ports HDMI switch og, siden jeg egentlig trenger flere enn 3 porter i annekset . Men e-bay fra Kina/Hong Kong etc tar gjerne litt lengre tid.(Så får 3 portershuben være inne og 5 portshuben i annekset når den kommer) Noen som har erfaring med akkurat denne? Ser at ved søk på 5ports switch , er det akkurat denne som går igjen i de fleste e-bay butikker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Eneste jeg kan si er generelt om den typen. De er ikke plasseringsvennlige med kabler stikkende ut fra alle kanter. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Eneste jeg kan si er generelt om den typen. De er ikke plasseringsvennlige med kabler stikkende ut fra alle kanter. Sikkert mer hendig en slik da sikkert Der er alle portene plassert bak. Men fant ut at rikstvboksen har pleid å stå koblet via scart, så da holder det kanskje med 3 porter foreløpig. Men så hadde jeg jo helt glemt av at i tillegg til at hver enhet trenger hdmi kabel fra seg til hdmi switchen, så trengs det jo en ekstra en fra hdmi switch til tven. Men der holder det sikkert med en 1meters kabel. Noen som har erfaring med Biltema sine hdmi kabler? Ser de har veldig rimelige kabler der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Biltemas er helt kurante.Alle kablene mine er derfra og har aldri hatt problemer. Selv ikke med en på 15 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå