Malmern Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei,reiser til Budapest via Amsterdam om en stund,og en i reisefølget trenger på bli kjørt fra gaten der vi går av flyet til gaten vi skal til,hvem skal jeg kontakte?Flyselskapet vi reiser med,flyplassen eller reisebyrået vi bestillte reisen av? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Jeg ville tro at det mest naturlige ville være å ringe flyselskapet dere ankommer flyplassen med. Hvis de viser seg å ikke være riktig instans, bør de i allefall være i stand til å henvise til riktig instans. Addendum: Og overfor de beskriver man i såfall litt nærmere hva som trenges, når man har fått fastslått at de er riktig instans. De må tross alt vite om det er rullestol som trenges eller noe mere, og om vedkommende selv kan komme seg til og fra setet, eller om vedkommende også må bæres på og av flyet. Endret 6. juli 2014 av akroev Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Vanligvis er dette standard valg som man velger under bestilling av flybillett. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Og dersom du sjekker inn på flyplass og vet at du ikke har bestilt assistanse, så kan du bare henvende deg i check-in-skranken så vil de legge inn en beskjed om at dere trenger assistanse når dere kommer frem. Jeg er godt kjent med Amadeus, også i reisesammenheng, så dette er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Takk for infoen!Det er snakk om en person som kan gå selv inn og ut av flyet,men som trenger å bli kjørt rundt pga. muskelsykdom i beina som gjør at vedkommende går veldig tregt.Det beste hadde vært å bli kjørt rundt med en av de kjøretøya dem har på flyplasser som kan ta bagasje. Endret 7. juli 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Woods Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Gjør det som akroev skrev, men til neste gang bør du ta kontakt med flyselskapet når du bestiller billetten. Mange flyselskap har dette som egen "check box" når du bestiller. Har jobbet som handling agent tidligere, og kan ikke helt se for meg at jeg skal ha med meg noen i de bilene du nevner. Gutta på baken har nok å gjøre fra før, men om flyet står uten bro(gaten som går ut til flydøra) finnes egen bil med heis som får deg inn. Du blir dog transportert i rullestol. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Ok, rullestol går greit det også,vi kan alltids bære bagasjen til vedkommende.Grunnen til at det trengs hjelp er at vi kanskje ikke rekker neste fly viss vedkommende er nødt til å gå selv,da neste fly går 50 min etter at vi mellomlander. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Bare gi beskjed når du sjekker inn du, så løser det seg uten problemer.. Trenger ikke ringe flyselskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå