Jon-d Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 I spillet "Freedom Fighters" sliter jeg en del med artifacts på skjermen. I spill som f.eks Halo som er langt tyngre funker alt fint... Skjermkortet er (som dere kan se) ikke veldig klokket. Noen som kan forklare meg dette? Det jeg da i bunn og grunn lurer på er hvorfor i alle dager skjer dette kun i et spill som tilsynelatende ikke byr på noen problemer ytelsesmessig? Har skjedd det samme i 3D Mark 03 et par ganger men da har det skjedd i forbindelse med overivrig klokking :smile: Er det forresten for mye klokking av GPU eller minne som fører til artifacts? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det kan være begge deler det!! artifacts forekommer av frekvensforstyrrelse som kommer ved f.eks for høy klokkepuls. Så prøv heller dette: 1. sett alt til normale hastigheter 2. klokk opp minnet til du får artifacts og sett ned der det ikke kom noe slag av artifacts 3. klokk opp GPU frem til du får artifacts og sett ned der det ikke kom noe slag av artifacts Når du gjør dette blir resultatet perfekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå