Kvitteringentakk Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg har nylig fått VikenFiber inn til huset. Har tidligere hatt ADSL fra Telenor. Tidligere fungerte alle mine Netgear Powerline 500 adaptere i alle rom ved ADSL fra Telenor. Jeg kunne fint se at LED for network var aktivert på adaptere. Nå som jeg har gått over til Vikenfiber mistet jeg all kommunikasjon med internett på Netgear adaptere. Feilsøkt: - Koplet Netgear adapter direkte til Altibox net port uten suksess. - Factory reset på alle adaptere uten suksess. - Koplet opp alle Netgear Powerline med PC som master og kunne kommunisere med alle adaptere i nettverk fra Powerline utility. - Ringt Vikenfiber uten suksess. - Ringt Netgear support uten suksess. Dermed vet jeg at Netgear Powerline 500 Adaptere virker, men ikke når de er tilknyttet Altibox netporten. Produkt: (Netgear Powerline AV 500 Adapter XAV5001) Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Har du en router? Eller kobler du direkte inn i fiber-"modem"? Lenke til kommentar
Kvitteringentakk Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg har tidligere benyttet en router "Linksys" da jeg hadde ADSL, og det fungerte utmerket. Men jeg har forsøkt dette igjen med Altibox, samt å koble direkte til fiber modemet uten suksess.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå