Gå til innhold

Hjelp jeg skal på KYSTVAKT!

Anbefalte innlegg

Jeg er i militæret og skal på kystvakt.. Dette betyr for meg at jeg skal på 6 ukers turnus på barentshavet, og jeg MÅ ha en bærbar maskin med på turen. Hva er den råeste maskinen man får for ca 15-20 000? skal brukes til så og si alt mulig. Inklusive spilling av nyere spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

acer 803Lci om du vil ha litt batteri tid.

men ud kan kanskje vurdere en bærbar av såkalt desktop-erstatter om maskinen stort sett skal stå i lugaren og ikke flyttes så voldsomt.

gå for en med ati 9600, 9200 og ikke noe eldre en 9000 også fra ati.

Bedre med en 2Ghz og 9600 en 3,06 og 9000 for å si det sånn.

Feks denne kan bli en fin maskin når den kommer dalende inn på butikken:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=176&g1=3...76&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

dell 8600 er perfekt til spill det som er beste er suporten hos dell hvis det er noe galt så kommer det en tenkniker neste dag hjemme hos deg eller hvor du er men tror nepe i barnteshavet hehe jeg anbefaler den jeg har selv en 8500 med p4 2.6 60 gig hardisk med 7200 rpm og 1024 ram 266mhz

Lenke til kommentar

Har selv vært i Kystvakten i Barentshavet, og vil anbefale deg å vente til du har vært ombord for første gang. Forsvaret har endel restriksjoner når det gjelder mannskapers private teknologi. Ihverfall når jeg var på kystvakten. Alle mobiltelefoner registreres, og it-reglementet er meeget omfattende.

Snakk først med sjefen eller it-offiseren ombord først.

Regner med at en bærbar pc ikke utgjør den største trusselen ombord, men det er litt kjedelig hvis du drar den med deg ombord og ikke får bruke den...

Kort sagt: spør først! det er jo snakk om Norges største barnehage.

Lykke til med en meget spennende tjeneste!

Lenke til kommentar

Hei.

Så en artikkel på Din side data om en rimelig heftig bærbar, men den var vel litt i overkant av 20.000.

Her er ihvertfall artikkelen :http://www.dinside.no/php/art.php?id=94471

Ellers har de på www.barbara.no testet et par maskiner med de nyeste grafikkbrikkene fra Nvidia og ATI. Det kan være greit å lese om også, men ATI sine løsninger er ikke på plass i butikken ennå.

God tur ut i havet!

MVH Jan Kåre

Lenke til kommentar
Jeg er i militæret og skal på kystvakt.. Dette betyr for meg at jeg skal på 6 ukers turnus på barentshavet, og jeg MÅ ha en bærbar maskin med på turen. Hva er den råeste maskinen man får for ca 15-20 000? skal brukes til så og si alt mulig. Inklusive spilling av nyere spill.

Ikke gjør det , den tåler ikke slag og støt som oppstår i en båt .

En som jeg kjenner drepte pc'n sin på båt for ikke så lenge siden.

Klar deg uten noen uker , du har godt av det .

Lenke til kommentar

Han sier jo at han "MÅ ha en bærbar maskin med på turen"

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Laptoper tåler det meste. Bare spør stuert/material forvalter om å få låne noen lengder med anti-skli matte/duk.

Har selv erfaring med privat laptop på både kystvakt og ubåt. Kjekt å ha, det kan jeg garantere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...