Gå til innhold

hjelp til å ta pistol bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Gjør som de over sier.

Hvis eksempelbildet er ditt, bør du jobbe litt med grepet ditt, er jo ingen revolver du skyter med :p

Tror det også kunne ha blitt bedre om du hadde stått, og ikke brukt benken :)

Lenke til kommentar

Ikke meg detta, er tantungen vår, som tester for første gang, onkelen står bak og ser at alt går bra, sikerheten alltid først, jeg står bak en skudd sikker glass luke, *fjernet bildet av min tantunge*

Endret av jajo
Lenke til kommentar

Pistol bilde legger dette nok ut på feil plass, men vil ha perfekt bilde av slik som dette

Tror du må spesifisere hva du mener med "et perfekt bilde". Som jeg ser det er forslagene du har fått ment for å ta et likt bilde som det du har. Om du bruker lang lukkertid og stativ vil du få bevegelsuskarphet mer enn du har her, ikke av kamerarystelser - men pga at motivet rører på seg. Om det er et "klart bilde", som i at det er "fryst", så må du bruke raskere lukkertid, og en lydutløser. Eventuelt bare flaks, istedenfor lydutløseren.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

Hadde tatt utgangspunkt i lukkertid på 2 sek og deretter regulert blenderen til å få en korrekt eksponering.

Stativ er obligatorisk...

Deretter hadde jeg prøvd ca 5-10 skudd, du bør ha en annen person som knipser, helst med trådløser, fjernkontroll eller timer.

Du har da god tid å avfyre på etter du hører speilet gå opp... aller at noen gir tegn på at det skjer.

Sjekk bildene...

Synes du flammen ikke stikker seg nok ut senker du lyset i rommet en del og øker blenderen.

Prøv deg lit frem...

Lenke til kommentar

Tja, hva med seriebilder på maks hastighet og en del forsøk? Ta en liten bildeserie for hvert skudd. Det kan fremheve kruttflammene fra bakgrunnen og gi skarpere pistol og hånd.

Sett fokus og eksponering på forhånd så det ikke reduserer seriebildehastigheten.

Prøv også en lyssetting med en kraftig lampe nært pistolen. Det vil redusere den relative lysstyrken på bakgrunnen og gi mindre bildestøy ved raske eksponeringer. Motivet hånd og pistol fremheves. En annen måte som du har vært inne på er å rydde opp bakgrunnen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oj så mange flotte tips, tusen takk, perfekt bilde: der du ser pistol i fokus kun den og flammer, og evt en blurry bakrunn, skal legge duk over vinduene og boret, slik at det blir mer pyntligt bilde, noe kjip der det er glass båser, så jeg må vaske vinduet der jeg skal stå, ikke blits, lite lys, blir spennende å se hva det blir ut av, ps; er nybegynner i faget, så vist jeg skriver feil så rett meg gjerne ?

Endret av jajo
Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at om du bruker lang lukkertid så vil du ikke få pistolen i fokus uten bevegelsuskarphet. Det er pga rekylen. Du må fryse bildet du skal ha. Enten vha veldig kort lukkertid, som krever mye lys eller høy ISO, eller vha blits. Om du bruker blits vil du allikevel se munningsflammen, men du må bruke blitsen bak det glasset, ellers vil du få reflekser fra glasset som ødelegger bildet.. Så enten en lang kabel som rekker mellom båsene, eller en trådløs utløser, Begge deler finner du billig på ebay. Eventuelt kan du sette kameraet og blitsen i båsen til skytteren og utløse kameraet trådløst. Som Simen1 sier med seriebilder, eller som jeg sier med en lydutløser.

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar
Hei,

Nå er jeg litt usikker på om det er lov å legge ut en link her i forumet. Jeg har lagt ut noen få pistol bilder på denne siden http://ingehs.smugmug.com/Travel/Thailand/i-KdzMsMW/O ... jeg startet med 1/1 250 sec opp til 1/ 8000 sec. Planen var at jeg skulle tilbake på skytebanen, men det har drøya ut. Nå var jeg ikke ute etter det perfekte pistol bilde, men en spinnende tomhylse, der røyken forsatt siver ut av hylsen.

Mvh,

Inge

Endret av pakchong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...