Gå til innhold

Se Samsung gjøre narr av Apple – igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt morsomt at de kommer med en slik reklame når det var nærmer 50% failrating på S4 active batterienne som førte til store problemer for kundenne som måtte sende inn hele jævla telefonen for å få nytt batteri.

Wow? Kilde? Har bestilt rundt 20 stk til jobben av disse og ikke et eneste problem, knall batteritid (1-5 dager basert på bruken (fyren som må lade hver dag er også ha som bruker mest data)).. S5 derimot lades jo nesten ikke ut, kollega lader sin hver fjerde dag kontra hver dag med sin S4 (og med samme bruksmønster og apper installert).. Go figure, venter på en 805 telefon med 3gb minne.. Som sammenligning holdt min S2 uten problemer en dag, mens min nåværende tlf, Sony Z1 må lades hver dag. Dog skjermen er den som bruker strøm (70%)...

Lenke til kommentar

På nyere telefoner har de byttet til andre batterier. De første S4 active ble levert med kina batteri som hadde en helt latterlig høy feil rating, fikk høre dette fra service verkstede som jeg leverte telefonen min inn til.

Ellers fant jeg en artikkel om det her : http://www.trustedreviews.com/news/samsung-galaxy-s4-battery-problems-samsung-offers-free-battery-replacements

Uansett, om du har kjøpt en batch med nyere telefoner har de nok fått viatnamenske eller koreanske batterier som ikke skal være sammen feilen på.

Lenke til kommentar

Morsomt Samsung. Selv så må jeg lade min S4 active hele 2 ganger i døgnet, den er 2 mnd gammel. Om S5 ikke er betydelig bedre så burde de kanskje droppe denne reklamen..

Jeg merket nylig at jeg ikke hadde ladet min s4active på 2 døgn. Men så spiller jeg ikke på den så det kan ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Litt morro, jobber på flyplass og er stort sett de med iphone som spør om det er noe sted de kan lade.

Her må man vel se an markedet litt? Hvor stor prosentandel av folkene på flyplassen tror du har iPhone? Må jo nesten se litt bak tallene og legge til en smule fornuft så kanskje det fremstår litt mer logisk.

Er jo litt morsomt hvordan jeg bruker iPhone 5S og Galaxy S5 omhverandre med Tvilling-SIM og begge må lades hver natt for at jeg skal være komfortabel på at jeg har nok strøm til påfølgende dag. Denne Ultra-Strømsparingsmodusen til S5 er heller ikke noe reell for min del ettersom den mer eller mindre reduserer telefonen til en "dumb phone" som igjen gjør telefonen ubrukelig til 99% av mitt bruksområdet så den har ikke så fryktelig til verdi i min hverdag om den så kan tidoble batteriet eller ikke.

Lenke til kommentar

Min Z2 lader jeg ca annen hver natt, kan bli hver natt med mye bruk. Nå har jeg slått ihjel to og en halv timer med surfing og Facebook istedenfor å sove. Når jeg startet var telefonen på 100% og viser nå 74%

Full lysstyrke på skjermen og ingen strømsparingfunksjoner aktivert.

Wifi er avslått akkurat nå, men en vanlig dag hvor jeg er hjemme står mobilsamtaler, WiFi og Bluetooth på 24/7

Lenke til kommentar

Det ubrukelige med Iphone er at man ikke kan ta ut batteriet. Har en kompis som kjøpte Iphone å den låste seg, så han måtte pent bare vente til den var tom for strøm før han fikk brukt den igjen :p

Tips om at å holde inne av-knappen og hjem-knappen samtidig har nøyaktig samme effekt som å ta ut og inn batteriet hvis den henger seg opp.
Lenke til kommentar

Det ubrukelige med Iphone er at man ikke kan ta ut batteriet. Har en kompis som kjøpte Iphone å den låste seg, så han måtte pent bare vente til den var tom for strøm før han fikk brukt den igjen :p

lol. han kan ikke slå den av med hjem+av/på knappen? Suuuure.

Lenke til kommentar

Batteritiden på både Samsung s5 og iPhone 5 er etter min mening elendig. Det reklamen terper på er jo ikke at s5 har bedre batteritid, men at batteriet er utskiftbart. Da kan jo Apple-brukerne like gjerne slå tilbake med å fortelle hvilke batteribanker som selges på DX.com. Synes derfor ikke reklamen treffer særlig bra.

Min 4 år gamle smartelefon varer fortsatt 3,5 døgn per lading med lite bruk og 2 døgn ved mer aktiv bruk + Wifi. For 4 år siden varte det samme batteriet dobbelt så lenge. Jeg mener helt klart at batteritid er for dårlig prioritert i nye telefoner.

Om ca et halvår tror jeg ting bedrer seg vesentlig. Android L og "Art" skal bedre batteritiden en hel del (36% i en nylig test). I tillegg skal nye ARM A53/A57 baserte prosessorer (F.eks Snapdragon 808 og 810) gi opp mot en dobling av batteritiden. Til sammen kan det bety en batteritid som endelig kan konkurrere med mitt 4 år slitte batteri.

Cool story, bro.

Endret av karbon8
Lenke til kommentar
Lader min iPhone hver 2-3 dag, Funker så det griner.

Visste ikke at en måtte vente så lenge på flyplassen. Jaja samsung, må vel kompensere for elendige tall 3. kvartalet på rad.

Det at man må lade en S4 2 ganger om dagen ler jeg godt av. Ikke så greit at folk fortrekker iPhone over en samsung telefon. I tillegg kjører de android, jeg bare ler jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...