DevOXide Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hepp Skal montere en vannblokk på et Abit siluro FX5900 kort. Noen som har gjort det før? HS'en på forsiden av kortet sitter fast som en lemmen med dødsangs og kortet er så dyrt at jeg ikke har lyst til å bruke brekkjern. Noen forslag til hvordan man får av denne HeatSink'en? Den er festet med "push-pins" som er løsnet og det er tydligvis noe termisk lim inne i bildet. Bør man "brekke" oppover med et skrujern, vri HS'en eller putte skiten i fryseren og gjøre begge deler etterpå? mvh DevOxide Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hadde samme problemet på mitt Hercules Radeon 8500LE , der var ribba limt fast. Jeg fant ut at hvis man brukte et lite tynt skrujern type flatt og lirket og bøyde forsiktig en stund så løsnet dritten til slutt. Pass på at du har noe som motvekt slik at du ikke legger for mye press på GPU og/eller andre deler av kortet. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 For å få av ribba kan du varme den opp med f.eks. en hårføner. Du må fortsatt jekke litt på ribba før den spretter av, men da er det myye enklere.. Det å feste en vannblokk på et Fx5900 er en annen sak. Har du en blokk der det står at fx5900 er støttet? Når jeg festa vannblokk på mitt, MSI men det spiller ingen rolle, så måtte jeg lage en egen festeløsning. Skuehullene passer ikke sammen med de eldre blokkene... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Prøv å kjør noe veldig skjermkort intensivt for å varme opp gåu'en mest mulig, noe ala. 3dmark loop. Så slår du raskt av maskinen og tar ut kortet... er vel godt og varmt da tenker jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå