Gå til innhold

Kamptråd - Brasil vs Tyskland (semfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

På producter som er laget i Nederland pleier det stå "Made in Holland". Feks på grammafonplater.

Da er de vel spesifikt laget i Holland regionen da.

På feks. Apple produkter står det vel som regel at de er designet i California. Det betyr ikke dermed at USA som land kan kalles "California".

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Synes det så ut som Luiz fortjente ett rødt kort jeg, når han sparket etter Müller, men jeg må se situasjonen igjen for å være sikker. Så derfor spør jeg: Noen som finner en gif av den situasjonen?

 

Fant bare en still:

 

Luiz bommet vel bare på ballen...? Så en gif her i går kveld, men finner den ikke igjen nå.

 

Jepp, var ganske åpenbart at han bare bommet på ballen.

 

 

 

Hæ? Han bomma da bare på ballen.

 

 

Se den situasjonen der på ny dere. Luiz blir dritforbannet når Muller går inn med knottene mot han (som var stygt), stopper opp å spille, legger ballen mot Muller litt foran seg for så å dra til med knottene fremover sånn. Det er faen meg helt unaturlig å gjøre noe sånt i den retningen han gjør det i den settingen han gjør det. Se det på ny så ser dere hva jeg mener. Han har kun en ting i tankene der, og det er hevn (inb4 noen sier jeg er tankeleser). Stygt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brasil er vel kanskje det laget som har hatt lettest vei til semifinalen også. Straffekonk mot Chile i 8-delsfinalen, og Colombia i kvartfinalen. I tillegg har de hatt faen meg dommerne på sin side bare fordi dommerne har vært feige.

 

I tillegg når de blir så avhengig av en oppskrytt spiller blir det veldig vanskelig. Stopperbautaen deres (Luiz) viser hvor jævla langt unna han er av å være verdt de £50m PSG betalte for han. Det er noe helt annet å stoppe en eller to gode spillere på et lag som Chile eller Colombia eller Mexico, men med en gang det kommer et kollektiv er han faen meg helt på bærtur og egentlig viser hvor langt unna han er av å bli en av de beste stopperne. Han kommer derimot til å passe godt i Frankrike da han vil langt fra møte så mange gode spillere som i PL eller VM, men PSG kommer aldri til CL nettopp fordi spillerne er gode mot miniputter.

Brasils vei til semien har ikke vært enkel. Colombia er et godt lag (som vel og merke har fått en fortjent mengde skryt i dette mesterskapet). Mexico var minutter unna å slå ut Nederland allerede i 1/8-finalen, og Kroatia hadde en ekstremt god stall med seg til mesterskapet. Da unnlot jeg å nevne Chile, som jeg mener var gode nok til å nå finalen. Bare fordi du ikke kjenner til mange spillere på disse lagene så betyr det ikke at de ikke er gode. :)

 

Jeg mener Brasil hadde en like tøff vei til semien som Tyskland hadde. Og er Neymar oppskrytt nå plutselig?

 

Det eneste jeg egentlig er enig med deg i her er at David Luiz er langt unna 50 millionersklassen. Han er totalt avhengig av Thiago Silva ved siden av seg, som på sin side er den beste midtstopperen jeg har sett siden Alessandro Nesta på sitt aller ypperste.

Lenke til kommentar

Emils har, om eg ikke husker feil, ment lenge og sagt at Neymar er oppskrytt. Så det er ikke plutselig.

 

Edit leifer fra mobilen.

Mye mulig, men Neymar har etter min mening vært den morsomste spilleren å følge i VM sammen med Rodriguez og Robben.

 

At han ikke passer inn i Barcelona er en helt annen sak - det er det nemlig mange som ikke gjør. Neymar er altfor direkte for Barcelonas stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...