vannkoker2 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Skal studere økonomi, men kan ikke noe fra før. Tenkte å lære meg litt basic før jeg begynner. Noen som har noen bra linker jeg kan lese på? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Du kan lese aviser, som for eksempel DN og E24. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Nå vet jeg ikke hvor mye matte du har fra før, men den beste forberedelsen du lan gjøre for et økonomistudium er å terpe på matte. Særlig funksjoner og derivasjon. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg kan også nevne at det finnes en hel del forelesninger på youtube. Prøv for eksempel å søke på "microeconomics intro", "basic statistics", "financial accounting", "leadership theories" og "business intelligence". Du sier ikke hvilket studie du skal begynne på, men sannsynligvis inkluderer pensum de emnene. 1 Lenke til kommentar
Navis Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Kanskje noe av dette kan være nyttig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Du lærer det meste fra scratch. Jeg hentet en del 'gratis' fordi jeg har lest DN i årevis, følgt verdensøkonomien og også handlet aksjer på fulltid i en lengre periode. Om matematikken din er svak, hadde jeg anbefalt å jobbe med den. Dette er det faget som definitivt krever mest tid om du ikke kan det. Også det faget som tar mest tid/modning for å lære. Lærer du matematikk skikkelig vil du være bedre rustet til å ta resten av studiet også. Ellers kan du lese Økonomiskolen av Hegnar Media. Gir en grei innføring eller innblikk i det meste innen økonomifaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå