Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden

Anbefalte innlegg

Hadde vært konge om koreafolket tok panelet til Swift sammen med kontrollerkortet og la det ut til salgs. :love: Ja, DA hadde vi snakket! Kun det, ikke noe annet tull.

Og da kunne de sikkert slengt på noe billig plastikk rundt slik at det blir brukanes for folk flest også. Korea-swift. :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer nok til å kjøpe meg 2 stykker til, fordi det er en fantastisk overgang fra min 1080P 144Hz, men er virkelig lettere skuffet over hvor dårlig skjermen fungerer til alt annet bruk, og det er faktisk virkelig ille.

Heldigvis så kan en bruke flere skjermer, en til primært spilling, og en til surfing og foto. :p

Lenke til kommentar

Virkelig ille, iforhold til hva da og til hvilket bruk?

Selv har jeg lagt inn TFTCentral sin ICC og satt lysstyrke til 20, kontrast til 50, farge til user mode med 100 / 100 / 100 og denne skjermen danker ut alle jeg har hatt til nå, deriblant Samsung F2380M med S-PVA panel osv.. Eneste den ikke slår er Dell UltraSarp U2711H, men det er ikke mye som skiller. Fargekvaliteten er veldig god til å være TN.

Har riktignok ikke prøvd disse koreanske IPS-skjermene, men de er vel neppe noe voldsomt bedre enn U2711H regner jeg med, og den er ikke noe voldsomt bedre en PG278Q spør du meg.

Lenke til kommentar

U2713H, U3014 og PA279Q. Har selv lagt inn TFTC sin ICC og, men det er ikke bedre enn noen av overnevnte skjermer. Snakker da om foto, film og surfing.

Kanskje jeg hadde bare alt for høye forventninger, og vanskelig å sammenligne med en IPS-skjerm.

Liker derimot svært godt at panelet ikke blir direkte varmt, og at rammen er godt egnet for flere skjermer.

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

My verdict; fargene er bedre enn standard TN, men ikke ips/pls klasse. Savner "sharpness" kontroll da jeg mener skjermen burde vært hakket skarpere. Ellers OK.

Dere som har lagt inn icc, kan man legge det inn i nvidia kontrollpanel? Funker vel ikke å bare dobbelklikke på fila?

Lenke til kommentar

Jeg har ikkje kjøpt denne skjermen for å bare se i "babe tråden" her på forumet, jeg har kjøpt den for å spille Battlefield og quake 3 cpma :green:

Så at den kanskje ikkje har like bra farger som PLS skjermen min er ikkje så farlig ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med min skjerm, gikk fra en 24" benQ XL2420T 1080p og forskjellen er ganske stor.

Fargene er endel bedre, bedre respons, mye mer skjermoverflate, mye mer smooth i spill og surfing i windows og mye bedre opplevelse når man spiller. Fikk lyst å spille gamle spill igjen kun pg.a skjermen. "laster ned battlefield 3"

Nå kan jeg aldri lenger gå tilbake til 24", 1080p og skjerm uten gsync, blir jo altfor lite :D

Jeg er den typen som liker høy kontrast, og jeg synes disse innstillingene var bra på den:

Brightness 100, contrast 51, color temp Warm.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

poenget med denne skjermen er om den er like rask som Benq2420XL osv. det er hele formålet!

null lagg i spill = det skjermen er laget for. ikke foto eller bildekvalitet....

Og? Du kan fint forvente deg at en skjerm til 7000 skal ha flere bruksområder som man normalt anvender på en PC-skjerm, spilling skal være det den skal BEST på.

Virker som også mange er litt meh rundt skjermen når vi ser bort fra spillefronten (som man forøvrig har fult lov til å gjøre), og jeg sier meg enig.

Skjermen har blitt "hypa" opp i svært stor grad, men lever ikke helt opp, men men. :)

Lenke til kommentar

Swift har aldri vært hypet til å være en bildebehandlingsskjerm. Da isåfall av noen forumnoobs en plass i verden.

De som Faktisk trenger en Eizo eller Nec ips skjerm hadde ikkje sett på en swift engang. Mange som liksom bildebehandler gjør ofte ikkje annet enn å åpne bilder i paint og renamer filene. Mange av disse tror at bildene blir "ødelagt" på alt annet enn ips, fordi det har de "hørt" en plass.

Ja det finnes slike, og nok av dem :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

poenget med denne skjermen er om den er like rask som Benq2420XL osv. det er hele formålet!

null lagg i spill = det skjermen er laget for. ikke foto eller bildekvalitet....

Og? Du kan fint forvente deg at en skjerm til 7000 skal ha flere bruksområder som man normalt anvender på en PC-skjerm, spilling skal være det den skal BEST på.

Virker som også mange er litt meh rundt skjermen når vi ser bort fra spillefronten (som man forøvrig har fult lov til å gjøre), og jeg sier meg enig.

Skjermen har blitt "hypa" opp i svært stor grad, men lever ikke helt opp, men men. :)

dette er en spillskjerm - basta. ROG beskriver jo det!

en annen ting er at det ikke finnes konkurrenter til denne. ingen andre har laget noe som er i nærheten hva angår oppløsning, hz og inputlag på 27". dermed er 7000kr faktisk i mine øyne helt OK. dyrt som faen, men produktet vi har snakket om i flere år er her faktisk nå! hvorfor klage over prisen?

Lenke til kommentar

Denne koster jo mindre enn en 780ti classy med vannblokk. Altså ganske rimelig. Iallefall når man kan ha en skjerm i mange år i motsetning til skjermkort.

Det har jo vært så stabilt at man kanskje bør vurdere å bruke "GTX 780Ti Classy m/ Vannblokk" som en standard. Vi kan kalle det for "1 enhet". Og alt under 1 enhet = billig. Mens alt over 1 enhet = dyrt. :w00t:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...