Gabri3L Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg fikk netopp MG279 i hus, og selv på 120 HZ, som tydeligvis er den høyeste HZ mitt 760 kan håndtere, så opplever jeg drøyt med etterslep på musepekeren i windows? Har du overdrive på "extreme" eller tilsvarende? Det vil ihvertfall gi litt omvendt ghosting som kan se ut som etterslep avhengig av farge på pil og bakgrunn. Lenke til kommentar
Gutt25 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg har Trace Free på 80, som er den eneste instillingen jeg kjenner til? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Jeg har Trace Free på 80, som er den eneste instillingen jeg kjenner til? Jepp, prøv å sett den på 0 Edit: Ser ut som 80 eller hundre er best i testen her. Poenget er bare å se om det blir noe forskjell. Endret 16. november 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
Gutt25 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Masse etterslep på både 100 og 0, ser egentlig ikke store forskjellen. Det var litt skuffende. Ca like mye som på min 5 år gamle Benq 1080p skjerm til 1500,- egentlig. Endret 16. november 2015 av Gutt25 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Nei, det skal jo ikke være nevneverdig etterslep på 120Hz. Overdrive er det eneste jeg kan komme på i farten som kunne forklart litt uten at det er noe galt. Kanskje noen andre har en bedre ide. Ellers tenker jeg det bare er å prøve med en annen kabel.. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg fikk netopp MG279 i hus, og selv på 120 HZ, som tydeligvis er den høyeste HZ mitt 760 kan håndtere, så opplever jeg drøyt med etterslep på musepekeren i windows? Musepekeren skal ha "etterslep". Det er slik MS har laget den. Det du sikter til er ghosting. Skal du teste ghosting må du bruke eks PixPerAn Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Men om skjermen er dårlig er det mer etterslep, dra fra swift til en 60hz, så er det veldig forskjell. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Er flere enn en person her på forumet som har klaget på 120+hz skjerm som har glemt å sjekke om faktisk frekvensen er satt til 120hz i windows. Muslagg kan også være at musa har lav oppdateringsfrekvens. Nyere gamingmuser har 1000hz som standard. Stor forskjell fra 250hz som eldre mus har.... Lenke til kommentar
Gutt25 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg drar fra Mg279 til en BENQ som kostet 1200kr i 2008, og ser egentlig ingen forskjell. Jeg har en slik mus: https://www.komplett.no/product/807887/datautstyr/mustastatur/gaming-mus/corsair-raptor-m45-gaming-mouse#technical-detailsDen skal vel støtte 1000hz? Får se hva Windows er satt til når jeg kommer hjem, men alt i NVIDIA er satt til 120hz, som er det høyeste jeg får velge. Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Noen som opplever screen flickering ved bruk av g sync i noen spill? Har opplevd på flere spill, slik som age of empires 2, men of war assault squad 2, starbound, er de jeg kommer på nå som jeg har testet.er ikke noe problem å slå av g sync i noen av disse spillene da det ikke trengs, men hadde vært deilig å slippe å tenke på det og bare ha g sync på hele tiden. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Noen som opplever screen flickering ved bruk av g sync i noen spill? Har opplevd på flere spill, slik som age of empires 2, men of war assault squad 2, starbound, er de jeg kommer på nå som jeg har testet.er ikke noe problem å slå av g sync i noen av disse spillene da det ikke trengs, men hadde vært deilig å slippe å tenke på det og bare ha g sync på hele tiden. Jeg har ikke prøvd dine spill, men opplevde det samme i Civ5. Det var visst et kjent problem med første batch av denne skjermen. Jeg kontaktet komplett, og fikk godkjent RMA på dette.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg drar fra Mg279 til en BENQ som kostet 1200kr i 2008, og ser egentlig ingen forskjell. Jeg har en slik mus: https://www.komplett.no/product/807887/datautstyr/mustastatur/gaming-mus/corsair-raptor-m45-gaming-mouse#technical-detailsDen skal vel støtte 1000hz? Får se hva Windows er satt til når jeg kommer hjem, men alt i NVIDIA er satt til 120hz, som er det høyeste jeg får velge. Bruker du dual dvi kabel eller dp? Kabelen kan også være dårlig. Lenke til kommentar
Gutt25 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bruker DP 1.2 som er orginal kabelen som fulgte med skjermen. Ser at et par andre sliter med 760GT og 140hz også.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bruker DP 1.2 som er orginal kabelen som fulgte med skjermen. Ser at et par andre sliter med 760GT og 140hz også.. Det er det jeg alltid har sagt. Dårlig hardware ødelegger for opplevelsen. Det gjør også brukerfeil Kanskje det er begge deler i dette tilfellet Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hadde ikke slått på en swift engang uten 980ti SLI minimum , selv da sitter jeg sånn å ser på skjermen Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Noen som opplever screen flickering ved bruk av g sync i noen spill? Har opplevd på flere spill, slik som age of empires 2, men of war assault squad 2, starbound, er de jeg kommer på nå som jeg har testet.er ikke noe problem å slå av g sync i noen av disse spillene da det ikke trengs, men hadde vært deilig å slippe å tenke på det og bare ha g sync på hele tiden. Jeg har ikke prøvd dine spill, men opplevde det samme i Civ5. Det var visst et kjent problem med første batch av denne skjermen. Jeg kontaktet komplett, og fikk godkjent RMA på dette.. Ja testa civ5 nå, der var det ille ja, så har kontaktet komplett og skal levere inn skjermen i morra tenker jeg. Så krysse fingra at jeg får en ny og bedre. Lenke til kommentar
Stigus Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Noen som sliter med ganske heftig "flimring" på skjermen? Tok en kort videosnutt, det er ekstremt irriterende: https://www.youtube.com/watch?v=LCva0g4Q5Vc Skjedde bare helt plutselig etter en session med Fallout 4, ingenting hjelper. Blir vel til at jeg må få sendt den inn til repair, tar godt og vel over en måned kan jeg se for meg :/ Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 https://www.expert.no/data-og-tilbehor/monitorer-og-skjermer/pc-skjermer/asus-pg279q-27-rog-swift-monitor/p-253123/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Fin pris fra expert her. Lurer på hva prisen på denne blir med den personalpris kampanjen de har neste uke Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 https://www.expert.no/data-og-tilbehor/monitorer-og-skjermer/pc-skjermer/asus-pg279q-27-rog-swift-monitor/p-253123/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Fin pris fra expert her. Lurer på hva prisen på denne blir med den personalpris kampanjen de har neste uke Eh... Var ikke den kampanjen i går og i dag? Jeg har uansett ikke giddet å stikke innom. Min bror sa han hadde spurt om personal pris på et eller annet sist gang de hadde kampanjen. Tror det var noe Apple greier, så kanskje dårlig eksempel. Men uansett hva det var så fikk min bror altså et tilbud som var dårligere enn prisen i butikk. Personal prisen var høyere enn utsalgsprisen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå