Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede et oppsett med to skjermer. En Dell U2711 og en annen 24" drittskjerm. Vanligvis benyttes Dell-skjermen til alle oppgaver, både gaming, nett og film, mens drittskjermen kun benyttes når jeg trenger ekstra arbeidsflate.

 

Dell-skjermen er ikke en god gaming-skjerm og ønsker å kjøpe en WQHD gaming skjerm. Den første som dukket opp var Swiften. Problemet mitt er at jeg for under et år siden kjøpte nytt skjermkort, et R9 280X kort, som jeg synest er alt for tidlig å pensjonere. Derfor kommer spørsmålet:

 

Er Swiften verdt prisen hvis man har AMD-skjermkort?

Nei, fordi 280X har ikke kraft nok til 1440P 144Hz :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har allerede et oppsett med to skjermer. En Dell U2711 og en annen 24" drittskjerm. Vanligvis benyttes Dell-skjermen til alle oppgaver, både gaming, nett og film, mens drittskjermen kun benyttes når jeg trenger ekstra arbeidsflate.

 

Dell-skjermen er ikke en god gaming-skjerm og ønsker å kjøpe en WQHD gaming skjerm. Den første som dukket opp var Swiften. Problemet mitt er at jeg for under et år siden kjøpte nytt skjermkort, et R9 280X kort, som jeg synest er alt for tidlig å pensjonere. Derfor kommer spørsmålet:

 

Er Swiften verdt prisen hvis man har AMD-skjermkort?

Nei, fordi 280X har ikke kraft nok til 1440P 144Hz :p

 

Det kommer vell strengt talt ann på hvilke spill og hvilke innstillinger man benytter.

Lenke til kommentar

Thats true... men hva skal du med G-sync da? Du betaler jo en god del for den teknologien når du kjøper en Swift

Jeg er helt enig i alt dere sier. Finnes det andre 27" WQHD gaming skjermer tilgjengelig i Norge?

Et alternativ er jo selvfølgelig å selge R9 280X-kortet og kjøpe Gforce + Swift.

Lenke til kommentar

Er det noen kompatibilitet's problemer med skjermen og noen nyere nvidia kort? Swiften hos meg funket helt fint med en 780, men når jeg byttet til et titan Z kort så ble det problemer. Skjermen funker bare med 60hz på titan kortet, alt over dette så blinker det eller skjermen går out of range. Jeg skal kjøpe en ny DP kabel og prøve snart, men kan ikke fatte at den er årsaken når det funket FØR jeg byttet skjermkort :eek:

Lenke til kommentar

En til er på vei i posten! :)

 

Bestilt en jeg også, så da er det vel på tide å følge med her..

 

 

Et lite spørsmål mens jeg venter: Jeg ser at det er 3D-muligheter med denne skjermen.. Da jeg til nå bare har opplevd 3D på kino, og er en av kanskje 2 personer som fortsatt synes 3D er litt spennende, så lurer jeg litt på deres erfaringer med 3D og denne skjermen?

 

Jeg har forstått det slik at man må kjøpe 3D-briller ved siden av.. Noen tips?

 

Noen spill som fungerer flott med 3D og denne skjermen her?

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Du må ha dette kitet for å kunne bruke 3D, det fungerer greit på denne skjermen. https://www.komplett.no/nvidia-3d-vision-2-wireless-glasses-kit/652642

 

Det er ikke alle spill som støtter 3d bra, men det er alltid noen. Jeg kan sterkt anbefale max payne 3 og siste tomb raider spillet for en artig 3d opplevelse, det er en skikkelig wow opplevelse for første gang :) For å se hvilke spill som er bra på 3d, så kan du gå inn på nvidia controll panel --> Stereoscopic 3d --> View rating for games, spill som er 3D vision Ready er de spilla som har best 3D effekt.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Brothers-A Tale of Two Sons, er verdt å sjekke ut i 3D.

Noen som har noen forslag til en ny Displayport kabel til swiften? Har litt flimmer øverst til venstre på skjermen, som ser ut til å forsvinne når jeg plugger kabelen ut og inn igjen. Hadde vært spennende og se om det er kabelen sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner noen til det "Dan" skriver på komplett.no?

https://www.komplett.no/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278q/820440#!tab:reviews

 

Sitter å vurderer selv denne skjermen, eller evt Dell sin 34" curved.

Fargene på Swift er ikke superdeilige som de kan være på en IPS-skjerm eller en plasma-TV, og mange forventer faktisk at en skjerm til 7.000kr skal ha helt perfekte farger, men det får man jo ikke på et TN-panel. Faktisk er bildekvaliteten etter min mening veldig god til å ikke være IPS og slettes ikke noe å rynke på nesen over. Min Swift står ved siden av en IPS, en rimelig en vel og merke, og skjemmer ikke i det hele tatt.

 

Klart, spiller man et rolig singleplayer-spill eller ser film på Swift-en og det er helt mørkt i rommet vil nok sortnivåene oppleves som dårlige, men da har man også kjøpt feil skjerm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...