Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden

Anbefalte innlegg

Da er jo Swiften et kupp, G-sync, ULMB, 1440p og 8bits panel samt 27". Må innrømme at jeg er spent på panelet når jeg kommer hjem nå, håper det er så bra som alle sier. :)

Har du ikke blitt skremt bort fra swift av denne tråden, så blir du det vel aldri. Hadde løpt den andre veien hadde jeg hørt så mye trøbbel med en skjerm. :p

Om det var noe annet å løpe til. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hos meg så var teksten så uklar at man oppdaget det uansett om man var i nettleseren eller ikke... Prøv en annen skjerm på ditt oppsett og se om du merker noe forbedringer. Jeg skrudde min helt av og plugget ut og inn display port kabelen, og skjermen har fungert fint foreløpig etter det.

har prøvd å skru helt av og plugge inn og ut men funker ikke. Fungerer fint med annen skjerm. Rart å se på himmelen eller vann. Kan skimte linjer horisontalt. Tekst er tåkete på venstre del av skjermen og det flimrer sakte i spill.

Drivere? Settings?

Hadde samme jeg også, trykka "optimaliser" i nvidia experience......... vips fint

hehe

Lenke til kommentar

Tja, hos meg så var teksten så uklar at man oppdaget det uansett om man var i nettleseren eller ikke... Prøv en annen skjerm på ditt oppsett og se om du merker noe forbedringer. Jeg skrudde min helt av og plugget ut og inn display port kabelen, og skjermen har fungert fint foreløpig etter det.

har prøvd å skru helt av og plugge inn og ut men funker ikke. Fungerer fint med annen skjerm. Rart å se på himmelen eller vann. Kan skimte linjer horisontalt. Tekst er tåkete på venstre del av skjermen og det flimrer sakte i spill.

Drivere? Settings?

Hadde samme jeg også, trykka "optimaliser" i nvidia experience......... vips fint

hehe

hadde du akkurat de samme symptomene som meg ? Jeg har levert tilbake skjermen til supersmart nå. Får nok ny av asus ganske snart.
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt skjermen også! Jeg må si jeg er overrasket. Fargene er kanskje ikke heeelt som Foris'en, men det er absolutt godkjent.
Skjermen ellers? Ermahgerd så deilig, første skjermen jeg har med 144hz, og jeg merker enorm forskjell bare på desktop. Spill er en annen liga totalt, det er det smootheste jeg har sett! Men jeg skulle hatt litt mer muskler til å drive skjermen da, men det kommer! :)

Estetisk også, den er rett og slett veldig pen der den står på pulten!

Hittil, veldig fornøyd! Så håper jeg at jeg slipper unna uten problemer. :)

EDIT:
Kanskje en ting som er litt dumt. Med G-sync PÅ, så vil skjerm nr2 bli svart under spilling. Hadde håpet den kunne vært i desktop da, så at jeg kunne sett mumble og nett samtidig som jeg spiller. Så det blir Alt+Tab uansett med to skjermer. Ikke et kjempeminus, men det gjør den andre monitoren overflødig egentlig.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt skjermen også! Jeg må si jeg er overrasket. Fargene er kanskje ikke heeelt som Foris'en, men det er absolutt godkjent.

Skjermen ellers? Ermahgerd så deilig, første skjermen jeg har med 144hz, og jeg merker enorm forskjell bare på desktop. Spill er en annen liga totalt, det er det smootheste jeg har sett! Men jeg skulle hatt litt mer muskler til å drive skjermen da, men det kommer! :)

Estetisk også, den er rett og slett veldig pen der den står på pulten!

Hittil, veldig fornøyd! Så håper jeg at jeg slipper unna uten problemer. :)

EDIT:

Kanskje en ting som er litt dumt. Med G-sync PÅ, så vil skjerm nr2 bli svart under spilling. Hadde håpet den kunne vært i desktop da, så at jeg kunne sett mumble og nett samtidig som jeg spiller. Så det blir Alt+Tab uansett med to skjermer. Ikke et kjempeminus, men det gjør den andre monitoren overflødig egentlig.

Jeg har alltid g-sync på og skjerm to har aldri blitt sort under spilling.
Lenke til kommentar

Fått noen feil jeg også etter å ha byttet til x99.

Slår på skjermen etter jobb så er alt blury og uskarpt.

Restart er det eneste som fikser det.

Uskarpt som i kan ikke lese tekst osv.

Men ingen flimring i spill? Håper alt funker når jeg får ny hvis ikke skal jeg teste tipsene dine
Lenke til kommentar

Flimring og striper forsvand ta jeg satte nvidia experience til å optimalisere.

byttet til x99 bare med samme gpuene (980x2) da fungerer alt fjell helt til skjermen er av mens maskinen kjører (folding) og etter 4-5 timer er alt blury til restart.

snodig.

Lenke til kommentar

Flimring og striper forsvand ta jeg satte nvidia experience til å optimalisere.

byttet til x99 bare med samme gpuene (980x2) da fungerer alt fjell helt til skjermen er av mens maskinen kjører (folding) og etter 4-5 timer er alt blury til restart.

snodig.

Har du sjekket om det ikke er noe rundt skjermen som kan påvirke den? Jeg hadde samme problem med at skjermen ble blurry når telefonen var for nærme skjermen, når det ringte eller sms kom inn så ble alt blury, og det forsvant ikke før man tok restart. Har nå flyttet vekk telefonen langt unna og den har nå fungert som den skal. Merkelig det der, hadde også samme problemet med mitt tidligere Logitech G19 tastatur, tastaturet sluttet å fungere hvis jeg fikk sms på mobilen og den lo inntil tastaturet :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hur är denna skärm i 1080p? Har lust på denna, men har inte råd med ett 970 eller 980 samtidigt. Jag spelar egentligen bara äldre fps, men mest WoW. Kör i 1080p idag utan problem, men tvivlar på att 1440p går lika glatt, eller gör det det? Nuvarande skärmkort är HD7850 som självklart skall bytas när det blir läge för det. Tidigare har det vart issues med att köra en upplösning som inte är nativ till panelet. Samma nu?

Lenke til kommentar

Det vil alltids bli rimelig mye mindre skarpt når du bruker oppløsninger som ikke går opp i opp. Piksler er fortsatt piksler, og selv med god skalering er det langt fra optimalt.

WOW krever vel tilnærmet nada av skjermkort? Og det vil nok klare 1440p rimelig bra.

Men hvorfor vurdere en slik skjerm og så spille i 1080p. 50 % av prisen er jo fordi den har 120Hz og G-sync samtidig som den har 1440p.

Trenger man ikke så høy ytelse eller så høy oppløsning i spill så ser jeg ikke noe poenget. Da bør man kanskje vurdere en treg 1440p skjerm eller en rask 1080p skjerm og spare 4000kr?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vilken poäng du ser kontra mig spelar ingen roll, det jag undrade över var om någon har testat det jag frågade om. Har du denna skärm?

En 4k skärm med perfekt pixelmapping till 1080p hade nog varit optimalt, men max 27", och Gsync är lockande.

Uskarpt er uskarpt. I hvor stor grad vil jeg ha vanskeligheter med å beskrive med ord. Men om man sammenligner med andre helt generelle skjermer jeg har sett så er det nok av de bedre. (ikke at det sier deg eller noen andre noe som helst)

Er du vant med native oppløsning så merker du garantert forskjellen, men man vil nok venne seg til det.

Har ikke skjermen, men ser ikke relevansen.

Vilken poäng du ser kontra mig spelar ingen roll, det jag undrade över var om någon har testat det jag frågade om. Har du denna skärm?

Vel, det du spør om er ikke spesielt lett å beskrive slik at det gir deg noe som helst. Så jeg trodde kanskje det var mer oppklarende. Men for all del, gjør med det slik du vil, selv om det noen ganger er greit å slippe så sure miner bare fordi jeg tipset om at du kan spare penger med det behovet du beskrev.

Liste som du sikkert ikke bryr deg om (så vet ikke hvorfor jeg gidder), men det var nå det du etterspurte i siste innlegg: http://www.prisjakt.no/category.php?k=393#rparams=m=s197568356

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...