Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis, kom med inntrykk! :)

Min er på postkontoret den også, men er på jobb i utlandet, så får ikke hentet den før til neste uke :(

Satt å tenkte på en ting her, jeg har jo bare GTX970 på en X58 (i7 920 D0 @ 3,8GHz), men kanskje jeg skulle kjøpt ett til, sånn at jeg får dratt 1440p sånn noenlunde?
Jeg skal jo bygge ny PC, men jeg får ikke råd nå, men har råd til et GTX970 nå. Åssen vil 920'en min fungere med GTX 970 i SLI? Så kan jeg stappe begge GPU'ene inn i det nye bygget når det kommer?

EDIT: Rettet leifer. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hmm, nå ser det ut til at min skjerm som jeg kjøpte på release begynner å svikte. Plutselig idag merket jeg at skjermen skrur seg av og på helt random, som om den mister connection for for noen sekunder. Etter den skrur seg på så blir bildet uskarpt/blurry, og jeg får det ikke vekk før jeg restarter. Hvis jeg prøver å bytte HZ fra 144 til 120 eller endrer oppløsningen, så blir alt svart og maskinen henger seg opp. Blir bra igjen etter restart men etter cirka en time skjer det samme igjen???

Nå kjører jeg en annen skjerm og disablet SWIFT, og har ingen problemer. Har også reinstallert nvidia driveren men ser ikke ut til at hjalp.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hmm, nå ser det ut til at min skjerm som jeg kjøpte på release begynner å svikte. Plutselig idag merket jeg at skjermen skrur seg av og på helt random, som om den mister connection for for noen sekunder. Etter den skrur seg på så blir bildet uskarpt/blurry, og jeg får det ikke vekk før jeg restarter. Hvis jeg prøver å bytte HZ fra 144 til 120 eller endrer oppløsningen, så blir alt svart og maskinen henger seg opp. Blir bra igjen etter restart men etter cirka en time skjer det samme igjen???

Nå kjører jeg en annen skjerm og disablet SWIFT, og har ingen problemer. Har også reinstallert nvidia driveren men ser ikke ut til at hjalp.

Hmm lurer på om min Swift har begynt å svikte. Tekst er tåkete. Spesielt i nettleseren. Og jeg synes jeg kan se horisontale nesten usynlige streker over hele skjermen når jeg ser mot f. Eks himmelen i et spill

Lenke til kommentar

Tja, hos meg så var teksten så uklar at man oppdaget det uansett om man var i nettleseren eller ikke... Prøv en annen skjerm på ditt oppsett og se om du merker noe forbedringer. Jeg skrudde min helt av og plugget ut og inn display port kabelen, og skjermen har fungert fint foreløpig etter det.

Lenke til kommentar

What! nå er det noe merkelig på gang med min skjerm. Jeg har alltid hatt mobiltelefonen liggende nærme skjermen. Nå når det ringte på mobilen så blinket skjermen noe sykt i det det ringte, sånn har det ikke vært før. Når jeg tok telefonen så sluttet det å blinke, men skjermen ble blurry/uskarpt. Så jeg måtte altså restarte pcen for å få bra bilde igjen fordi telefonen lå nærme skjermen når det ringte ???

Lenke til kommentar

Ville muligens sjekket med en ny og bedre kabel. Det er ofte her svakeste ledd signalmessig, og SWIFT presser jo også båndbredden svært høyt, noe som potensielt kunne forsterket problemet.

Anyways, siden du hadde problem med kontakte i utgangspunktet så er det jo mulig det er noe der?

Lenke til kommentar

Ere mye krøll med denne skjermen eller? Jeg leser litt rundt på div forumer nå, og blir nesten nervøs :p Min ligger på postkontoret enda...

Det meste er brukerfeil eller feil på kabel :D

Har selv bytta ut en DP kabel. Den klarte bare max 60hz i 1440p, selv om det var samme merkes om de andre DP kablene jeg hadde.

AMD liker heller ikkje alltid 144hz med denne skjermen. Funka dårlig med 290 korta her.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Brukerfeil :rofl:

tipper det står for 99% av postene på dette forum.

Den siste prosenten er seff meg med en neve andre, dvs oss som ikke poster det om vi ødelegger selv :xmas:

Man må huske å ikke klage når man ødelegger, lever hardware ut året har man ikke brukt dets fulle potensiale.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ere mye krøll med denne skjermen eller? Jeg leser litt rundt på div forumer nå, og blir nesten nervøs :p Min ligger på postkontoret enda...

Det meste er brukerfeil eller feil på kabel :D

Har selv bytta ut en DP kabel. Den klarte bare max 60hz i 1440p, selv om det var samme merkes om de andre DP kablene jeg hadde.

AMD liker heller ikkje alltid 144hz med denne skjermen. Funka dårlig med 290 korta her.

Aha, da sover jeg litt bedre om natta, takk :)

Har du noen kommentar på det andre innlegget mitt, som er litt lengre opp ang 970 i sli? :)

Lenke til kommentar

Intel® Core i7-3770K ProcessorSocket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB

Aha, den er nok noe bedre enn min ja, og med med pcie 2.0.

Lurer på om jeg venter å ser heller til at jeg skal bygge meg noe nytt jeg. :)

Endelig er BenQ g-sync monitor lagt ut for salg, men satan for en pris for 1080p og 24" !

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-g-sync-xl2420g/833182

Asus swift virker kjempebillig i forhold :green:

Jøss, den må da være kunstig høy den prisen der vel? Er det fordi de er først ute med den eller?

Lenke til kommentar

Intel® Core i7-3770K ProcessorSocket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB

Aha, den er nok noe bedre enn min ja, og med med pcie 2.0.

Lurer på om jeg venter å ser heller til at jeg skal bygge meg noe nytt jeg. :)

Endelig er BenQ g-sync monitor lagt ut for salg, men satan for en pris for 1080p og 24" !

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-g-sync-xl2420g/833182

Asus swift virker kjempebillig i forhold :green:

Jøss, den må da være kunstig høy den prisen der vel? Er det fordi de er først ute med den eller?

5 599,- på supersmart :( Virker som om denne skjermen bare er dyr.
Lenke til kommentar

Tja, hos meg så var teksten så uklar at man oppdaget det uansett om man var i nettleseren eller ikke... Prøv en annen skjerm på ditt oppsett og se om du merker noe forbedringer. Jeg skrudde min helt av og plugget ut og inn display port kabelen, og skjermen har fungert fint foreløpig etter det.

har prøvd å skru helt av og plugge inn og ut men funker ikke. Fungerer fint med annen skjerm. Rart å se på himmelen eller vann. Kan skimte linjer horisontalt. Tekst er tåkete på venstre del av skjermen og det flimrer sakte i spill. Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...