RamGuy Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Prislappen er en ting, det at man ikke får tak i ny er noe annet og veier mer. Blank skjerm? Så man ser lamper og drit? - Nei jeg spiller i mørket sier de da, men da ser man enda mindre til mattheten^^ Jeg sitter i temmelig mørkt rom og alle vinduer har lystette rullgardiner og jeg har null problem med å se AG coatingen på PG278Q, den er faktisk hakket verre enn den som er på VG278HE som jeg har stående vedsidenav. Har også såpass god kontroll over lyskilder i rommet at jeg naturligvis klarer å unngå at noe skinner på en måte så det reflekteres rett fra skjermen, noe jeg tror de fleste andre også ville klart med minimalt av innsats. Foretrekker glossy fordi jeg føler det rett og slett ser langt mer naturlig ut, med AG coating så har jeg et helt tydelig og merkbart lag mellom meg selv og innholdet som vises som bare er irriterende. Jeg forstår jo godt hvorfor skjermer kommer med AG coating, men det har ingen nytteverdi for meg og da foretrekker jeg helt klart glossy som også ofte gir en høyere opplevd kontrast på skjermen osv.. Om du ikke kunne fordra AG coating på VG278H så kan du bare skrinlegge PG278Q med en eneste gang, sitter som sagt med VG278HE som sekundær skjerm og AG coatingen er mer aggressiv og hakket mer irriterende på PG278Q. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Liker ikke matt jeg heller, så fort swifty kommer i swift shine vifter jeg med visa så blir den gamle skyteskive. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Føkk TN, jeg går for the ONE; https://www.komplett.no/eizo-4k-led-duravision-fdh3601/824778 Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Skulle dyppa den i vann i 6 timer og skrapt med neglene Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Føkk TN, jeg går for the ONE; https://www.komplett.no/eizo-4k-led-duravision-fdh3601/824778 Haha, what the hell?! Jeg pleier å ha en viss forståelse for at skjermer og annet utstyr kan koste, og det å se grunner til at de kan ta så mye. Måtte det være egenskaper som gjør de veldig spesielle. Men denne gangen ser jeg ikke saken, så er det noen som har peiling? Hva gjør denne bedre enn vanlige svindyre proffmodeller? Kalibrert av 10 toppingeniører over flere dager? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Kjøp en og sjekk da og oppdater oss. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Føkk TN, jeg går for the ONE; https://www.komplett.no/eizo-4k-led-duravision-fdh3601/824778 Haha, what the hell?! Jeg pleier å ha en viss forståelse for at skjermer og annet utstyr kan koste, og det å se grunner til at de kan ta så mye. Måtte det være egenskaper som gjør de veldig spesielle. Men denne gangen ser jeg ikke saken, så er det noen som har peiling? Hva gjør denne bedre enn vanlige svindyre proffmodeller? Kalibrert av 10 toppingeniører over flere dager? or Air Traffic Control and Geophysical Services... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Noen her som sliter med at mange spill CTDer etter dere startet å bruke denne skjermen? har problemer i metro , Deus EX : HR , Skyrim og de fleste andre tunge spill som ikke kjører på Unreal Engine. Har prøvd å debugge systemet mitt en stund for å finne ut av det, men kommer ikke frem til annet enn at det kansje kan være G-sync driverenne som koliderer med et eller annet, har prøvd å formatert PCen og kun lagt inn de mest vitale driverenne med samme resultat, alle problem opphører når jeg deaktiverer G-Sync... begynner å bli litt oppgitt nå. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Føkk TN, jeg går for the ONE; https://www.komplett.no/eizo-4k-led-duravision-fdh3601/824778 Haha, what the hell?! Jeg pleier å ha en viss forståelse for at skjermer og annet utstyr kan koste, og det å se grunner til at de kan ta så mye. Måtte det være egenskaper som gjør de veldig spesielle. Men denne gangen ser jeg ikke saken, så er det noen som har peiling? Hva gjør denne bedre enn vanlige svindyre proffmodeller? Kalibrert av 10 toppingeniører over flere dager? or Air Traffic Control and Geophysical Services... This is the one! http://www.guru3d.com/news-story/dell-to-offer-ultra-hd-monitor-with-5120-x-2880-5k-resolution.html Ca. Samme areal og pikseltetthet som fire 27"1440p skjermer, i en. (5120x2880: 55" tommer) Med en pris på 2500 USD, så er faktisk prisen overraskende lav. Fire tilsvarende 27" 1440p koster jo nesten litt mer/det samme, og du forventer jo en voldsom premium-pris når du får dette presset inn i en monsterskjerm. Du sitter da med 78 % flere piksler enn puslete QHD med sin 3840x2160 oppløsning. Endret 5. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 55" PC-skjerm? Hvor langt unna må du egentlig sitte for ikke å ødelegge både nakke, øyne og det hele? Jeg syntes mine 2x 27" side om side er på grensen ved normal sitte avstand. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Hehe, tja, si det. Høyden kan nok bli et lite problem, men kanskje om bunnen av skjermen går helt nedi bordplata, eller til og med være litt senket ned... På den andre siden, det lar seg jo gjøre å ha 2-3 27" sidelengs, og det er mulig å bruke på høykant (litt rart i starten, men det går om man virkelig får senket skjermen), og da bør det vel gå med en slik monsterskjerm også? Dog, hadde vært kult om det var mulig å montere på et touch-panel på noe slikt. Endret 5. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Da var min nye Swift i hus. Den føles virkelig ikke ut som en 27" ved siden av min trofaste Dell U2711, men regner med det bare er den smale rammen som lurer meg. Er positivt overrasket over bildet. Er noen år siden jeg har brukt TN-panel, men ser ganske så brukbart ut. Nå må jeg bare finne et spill som jeg klarer å dra i høy nok fps for å se hvor rask skjermen er ifht U2711-ern. Gsync får jeg leke med når GTX980 kommer ut. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Om du ikke kunne fordra AG coating på VG278H så kan du bare skrinlegge PG278Q med en eneste gang, sitter som sagt med VG278HE som sekundær skjerm og AG coatingen er mer aggressiv og hakket mer irriterende på PG278Q. Da venter jeg med Swift i første omgang, så får vi se om det blir noe glossy eller semi-glossy varianter i fremtiden. da blir det S27A950D på meg istedet. Lenke til kommentar
Halky Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Fikk endelig min skjerm her i går Må si jeg er fornøyd med den så langt 1 Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Da har jeg hatt min Swift i en uke! Gjorde noen små endringer i Nvidia kontroll panel på desktop color settings og video color settings før jeg ble 100% fornøyd med resultatet med skjerm profil fra tft central. En utrolig flott skjerm til film bruk, og i en helt annen kategori til spill bruk! Men jeg har lagt merke til noe som irriterer meg litt i desktop bruk, og det er en ujevnhet på lysstyrken fra bunnen av skjermen til toppen, fra lysere på bunn til mørkere på toppen. Nå er det ikke noe jeg legger spesielt merke til om jeg ikke ser etter det, men jeg lurer egentlig på om dette er en klassisk "feil" ved TN panel? Har kun tidligere erfaringer med IPS paneler og aldri opplevd dette. Er dette som forklarer "Display uniformity" eller? http://techreport.com/review/26870/asus-rog-swift-pg278q-g-sync-monitor-reviewed/5 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Ujevn bakgrunnsbelysning er vel relativt klassisk TN ja. Men oppstår også på andre paneler om ikke gjort riktig. Og kun et problem som hører til LCD-skjermer (eneste teknologien med bakgrunnsbelysning), og mer spesifikt typisk av budsjett-mellomklasse PC-skjermer. Det er det samme som "display uniformity", eller også kalt ujevn lyslekkasje. En smalere innsynsvinkel på TN, enn IPS-paneler, gjør ofte saken verre. Endret 9. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Takk for svar. Er det noen andre swift brukere som også har lagt merke til dette, med ujevnhet av lysstyrken på skjermen? Så dette er egentlig normalt da eller, bare at det finnes i forskjellige omfang av det? Er lyslekkasje er det samme som blacklight bleed forresten? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg har noenlunde det samme på min. Lyslekkasje = blacklight bleed. Endret 10. september 2014 av heanwi Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Vil ett Titan-kort (den første utgaven) kunne gi full utnytte av denne skjermen? Eller må bør jeg oppgradere det først? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Vil ett Titan-kort (den første utgaven) kunne gi full utnytte av denne skjermen? Eller må bør jeg oppgradere det først?Du må ha 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå