Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satte opp alt så bare steike granskog, blu-ray-plate på spyderen.(ikke hdmi på skjerm)

Kjøpte bluraybrenner til pcen som jeg skal hente i dag så får vel opp verdiene her innen tirsdag.

Bakdelen er at verdiene ikke kan overføres fra panel til panel-produksjon, men vi kan håpe første levering til norge som vi sitter på er relativ like/samme batch.

Endret av War
Lenke til kommentar

Noen som har brukt Spyder 4 til å justere inn skjermen?

 

Sitter litt på kanten med å bestille 2 av disse.

 

Sitter her med Spyder 4 Elite og det er ganske lettvint å kalibrere skjermene med dette.

Venter på Spyder4tv hd Upgrade Kit som jeg kan bruke med Spyder 4, ankommende i posten

 

edit: kalibrerte profiler lagt ved fra skjermene mine (ved bruk for svakt lys i rom)

(husk å stille ned brightnes på skjermene)

ASUS VG248(DisplayPort)-3.rar

BenQ G2420HDBL-1 Venstre side.rar

BenQ G2420HDBL-2 høyre side.rar

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Det er mulig andre skjermer har vært mer kornete, men AG coatinga er definitivt såpass kornete at det er synlig. Har en Asus PB278Q stående ved siden av, og den er betydelig penere. Veldig synd ikke swift er like god på det området.

 

Huff. Foretrekker glossy skjermer selv, I det minste kunne de hatt en semi-glossy variant. tror jeg står over Rog Swift da jeg ikke kan fordra coating. Det ødelegger jo kontrast og farger. Har hatt VG278H og den var helt forjævelig.

 

 

En annen ting jeg lurer på :p

 

Hvordan er G-Sync vs V-Sync på SLi oppsett over 90-100FPS, er det noen forskjell? Og hvordan synes dere ULMB fungerer? Er det ULMB dere med heftige SLi oppsett bruker? Slik jeg har forstått det så blir G-Sync overfløding på høye FPS og det hjelper ikke på stutter man får ved SLi bruk.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

G-Sync trumfer V-Sync hvilken dag som helst, nå syntes jeg plutselig 30-40 FPS er mer enn brukbart med G-Sync, tidligere så var det 60 FPS++ et minimum. Ulempen er at det må kjøres i fullskjerm.

 

ULMB er fantastisk i det at det fjerner motion blur mer eller mindre fullstendig, men skjermen får en noe ujevn bakbelysning og ikke minst så krever det veldig stabil FPS, kjører du 80Hz ULMB så burde FPS aldri duppe under 80Hz da det føles som å spille under 30 FPS til vanlig... Ideelt så vil du jo kjøre 120Hz ULMB og da skal du jo helst ha en stabil FPS på 120+ og det vil jo kreve litt maskinvare på 2560x1440, eventuelt så må du nedjustere grafikkinnstillinger en god del.

 

 

Jeg vil påstå at ULMB har større og mer positiv effekt på bildeflyt og kvalitet enn hva G-Sync har, men det stiller noe vanvittig krav til FPS og maskinvare for å fungere optimalt, så i 90% av tilfellene så vil G-Sync være å foretrekke og langt enklere å forholde seg til. Sitter du med Intel X99, Intel 5960X og 2-4x Titan Black så kanskje, men hvis ikke så vil ULMB kreve voldsomt til finjustering av innstillinger og sikring av god FPS i spill osv for å fungere optimalt. G-Sync utfører "magi" helt uten noe triksing.

 

 

 

EDIT:

 

Microstuttering fra SLI er dessverre ikke noe verken G-Sync eller ULMB klarer å fiske på magisk vis.. Med ULMB så ser jeg for meg at det kan gjøre vondt verre.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Men hvis man har maskinvare til å pushe 120 eller høyere fps stort sett hele tiden, har man da egentlig noe nytte av G-Sync? Jeg har skjønt det slik att G-Sync er mer for de med svakere maskinvare som dupper ned i 30-45fps området på f.eks en 60Hz skjerm?

 

Slik jeg ser det, så virker G-Sync unødvendig på f.eks GTX 780Ti SLi hvor man har mulighet for å ligge på høy fps så å si hele tiden. De fleste kompanserer vel litt på grafikkinstillinger for å ligge jevnest mulig på 120/144fps, det gjorde værtfall jeg. Microstutter vil jo også uansett være der.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Så du synes g-sync fungerer selv på høye fps? Du kjører vel 780Ti SLi i BF4 regner jeg med :)

 

Driver å snuser på et X99 oppsett, men blir å vente på GTX 980 først. Kan jo alltids vente å se om jeg får prøvd Rog Swift selv, det er jo såklart det beste å se ting selv. :) Men Coating var et gedigent minus :(

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Blank skjerm? Så man ser lamper og drit?

 

- Nei jeg spiller i mørket sier de da, men da ser man enda mindre til mattheten^^

 

 

Noen foretrekker mora, andre dattera. Jeg foretrekker glossy og jeg er langt fra alene. Semi-glossy hadde vært et greit kompromiss. Problemet med en "tung" coating er att det ser ut som noen har smurt vaselin utover hele skjermen og det går ut over bildekvaliteten. Jeg prøvde Asus sin 27" VG278H, og den klarte jeg ikke å få brukbar. Den gikk i retur etter 3 dager. Det lyse ble alt for lyst/skarpt, farger så utvaska ut og i mørke partier i spill så ble detaljer borte. Erstattet skjermen med en glossy Samsung 27" 120Hz og alt av farger og kontrast satt rett ut av esken. En fullstendig overlegen skjerm å game på etter min smak. Jeg hadde ikke spesielle problemer med glossy skjerm, selv i opplyst rom med lamper :p

 

Men jeg skjønner folk som vil ha coating også, hver sin smak. Men jeg registrerer flere å flere som ikke liker AG Coating, og spesielt ikke av den heavy typen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...