Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men det er vel et temmelig idiotisk spørsmål / holdning.. Bare fordi vi liker å ha muligheten for å sømløst bevege oss mellom skjerm nr1 og nr2 av forskjellige grunner så betyr jo ikke det at vi har betalt store summer for en flott skjerm med G-Sync fordi dette ikke gir oss teknologi vi skulle ønske oss å ha mens vi spiller i windowed borderless...

 

Hva i allverden er det som får deg til å få for deg noe sånt? Tror du vi ikke klarer å nyte G-Sync bare fordi vi ønsker å kunne benytte gleden av skjerm nr2 på en litt mer oppegående måte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chillpill...

 

Selvfølgelig skjønner jeg det.

 

La meg vinkle spørsmålet annerledes: Siden dette med windowed gsync var avklart tidligere, er det da så mye å henge seg opp i? Det finnes alternative løsninger her.

 

Skal du ha den beste spillskjermen må man dessverre gi slipp på andre ting slik det er nå.

 

Kommentarer var mer ment til Balte. Er det ikke litt bortkastet å spille på en slik skjerm mens det står på en film ved siden av? ;)

 

Men nå er nå jeg slik at jeg helst ønsker å fokusere på en ting av gangen.

Lenke til kommentar

Chillpill...

 

 

Det hørtes nok noe krassere ut enn det jeg mente :tease:

Men ja, vi visste jo fra før av at G-Sync i Windowed Mode ikke ville fungere, men lever enda i håpet om at det skal komme en oppdatering på det etterhvert. Eller er det noen åpenbart tekniske begrensinger som skulle tilsi at det rett og slett ikke er mulig å gjennomføre?

 

Per nå så sitter jeg og hopper frem og tilbake mellom fullskjerm 144 Hz G-Sync og Windowed Borderless 120 Hz ULMB @ 50 PW og klarer liksom aldri helt å bestemme meg ...

Lenke til kommentar

Vel, det krever vel nødvendigvis at skrivebordet også synker seg med spillet og skjermen?

 

Etter hva jeg skjønner så kjører skrivebordet ved rundt 30 FPS eller no (i hvert fall etter hva FPS-målere har oppgitt). Så det vil vel kanskje si at microsoft også må blandes inn, da det er mulig driveren ikke har noe den skulle sagt her.

 

Det blir en del mer styr å ordne, da du ikke lenger bare skal synke to ting, men også alt det andre av programmer/vinduer/skrivebordet i tillegg. Og deretter sette den tyngste oppgaven til å bestemme hva slags frekvens som skal bli brukt. (som sannsynligvis blir spillet)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være noe vesentlig forskjellig om skrivebordet kjører på 30 fps og spillet/skjermen på 144fps/ hz enn om skrivebordet kjører på 30 fps og spillet/skjermen varierer? Det er jo ikke som at 30 går fint opp i 144, og det er jo ikke skrivebordsytelsen man bekymrer seg for når man ønsker g-sync på "borderless fullscreen".

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg altså, men krysser fingrene for at det lar seg gjøre med driveroppdateringer. Det er nok ikke alle spill jeg kommer til å kjøre slik uansett, men når man er vant til å spille en del i borderless føles det veldig tungvint uten. Får mindre glede av to skjermer.

Det funker flott med fullscreen og noe anna på skjerm nr 2 i bf4, så jeg gir f :p
Lenke til kommentar

Når jeg spilte BF3, så låste jeg fps til 119 og kjørte med v-sync. fungerte fint så lenge jeg ikke dippa under 119, så fort jeg kom under så begynte hakkinga. Å kjøre uten v-sync var aldri aktuelt for meg pga tearing.

 

Fungerer G-Sync såpass bra att den eliminerer lagg, også ved bruk av SLi, og der man faller i fps?

Lenke til kommentar

Når jeg spilte BF3, så låste jeg fps til 119 og kjørte med v-sync. fungerte fint så lenge jeg ikke dippa under 119, så fort jeg kom under så begynte hakkinga. Å kjøre uten v-sync var aldri aktuelt for meg pga tearing.

 

Fungerer G-Sync såpass bra att den eliminerer lagg, også ved bruk av SLi, og der man faller i fps?

Microstuttering, altså at en frame bruker lang tid (og gjerne at neste frame kommer veldig raskt), vil ikke påvirkes av G-sync. G-sync gir i beste fall samme opplevelse som å kjøre uten V-sync, bare at du slipper tearing i tillegg. Ja, jeg kan i hvert fall ikke se hvordan det skal påvirke dette.

Lenke til kommentar

Vet flere har skrevet om trøbbel med Starcraft 2 og G-Sync. Her er tips en av dem fikk, men dette har jeg ikke testet selv så jeg lover ingenting.

  • Try with vsync on and off - (In-game > Menu > Options > Graphics > Tick/Untick Vertical Sync)

 

  • Make sure to use Fullscreen Display Mode, instead of Fullscreen Windowed or Windowed display mode (In-game > Menu > Options > Graphics > Display Mode)

 

  • Use the latest drivers, at least version R331.82 or a higher driver version
Lenke til kommentar

...men lever enda i håpet om at det skal komme en oppdatering på det etterhvert. Eller er det noen åpenbart tekniske begrensinger som skulle tilsi at det rett og slett ikke er mulig å gjennomføre?

 

Per nå så sitter jeg og hopper frem og tilbake mellom fullskjerm 144 Hz G-Sync og Windowed Borderless 120 Hz ULMB @ 50 PW og klarer liksom aldri helt å bestemme meg ...

 

Ja, det er lov å håpe det ordner seg etter hvert :)

 

Skal nok ha denne jeg også (med mindre det kommer noe bedre innen denne travle tiden med jobbing gir seg - som ser ut til å bli lenge til :confused: - Kan ikke kjøpe nå, for da går spilling utover jobb er jeg redd :p), men jeg klarer meg fint med en laptop ved siden av om jeg trenger skjerm nr 2.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Ser faktisk ut til at diverse oppdateringer til Windows 8.1 faktisk gjør sånn at Starcraft 2 ikke klarer å kjøre i skikkelig fullscreen og det er der problemene oppstår... At Blizzard ikke klarer å oppdatere spillet så fullskjerm faktisk fungerer med oppdatere installasjoner av Windows 8.1 er jo tragikomisk.

Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringene så langt?

Noen her som spiller spill hvor de generelt får 35-55 fps? Hvordan er det med g-sync på?

 

 

Gleder meg som en unge til å hente min skjerm senere i dag. Ser forresten at de blir revet bort fra nettbutikkene, mpx/komplett går nok tom i løpet av dagen :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...