Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Bedre cpu og skjermkort :p

Hehe :tease:

 

40-50 er ikke akkurat mye det heller.

Det er ikke noe V-sync som står på eller G-sync som ikke funker? Tearing?

Nei enig at det ikke er mye, men BF4 går som sagt sinnsykt smooth med fps langt ned på 30-tallet så jeg synes det er rart at Crysis 3 ikke skal gå bedre på 40-50. Har sjekket at v-sync er av ja og ser ingen tearing, men det er på en måte en pulserende hakking som får meg til å tenke at det er noe bug med spillet.

Skal sjekke litt videre :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer plutselig helt smooth nå på Very High å jeg vet ikke hva jeg har gjort :eek:

Fps'en er også over 100, så noe har tydligvis vært helt på jordet.

(Må ha vært noe HAKKENDE galt, baahahaha :rofl: )

 

Hadde litt oppstartproblemer i går kveld og i natt da spillet på en måte nektet å gå i fullscreen med en gang, og det krevde litt plunder for å få det til. Mulig at skjermkortet og G-sync ikke har vært helt "på nett" pga. det :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Da har jeg sløyfet G-Sync fullstendig til fordel for ULMB med en pulse widt på 50 (syntes det gav behagelig lysstyrke, alt annet ble for lavt..).

 

Ikke fordi jeg foretrekker ULMB fremfor G-Sync, men fordi jeg rett og slett ikke klarer å forholde meg til at jeg må kjøre ting i full-skjerm... Med 2x 27" side om side så er det vanvittig irriterende å spille spill og ikke kunne bare dra musa over til skjermen på siden for å surfe, respondere på Facebook, Skype osv uten å måtte alt+tab og dermed minimere spillet..

 

Det å kjøre ting i noe annet enn Windowed Borderless (Maximized) føles utrolig gammeldags og blir en alt for stor frustrasjon for meg.. Dessverre.. Ergo så måtte G-Sync ryke og da kan jeg jo like så greit kjøre 120 Hz @ ULMB @ 50 PW når jeg uansett ikke kan kjøre G-Sync.

 

 

 

Er det noe som helst håp om å få G-Sync støtte med Windowed Mode etter hvert? Hvis ikke så er det en temmelig abnorm akilleshæl med hele teknologien spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Published on Aug 22, 2014

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z_FzXxGVNi4&list=UUtKh7t3br1obEQL6EyiAq0w#t=457

 

PC Perspective har NVIDIA's Tom Petersen som viser bla G-sync surround Nvida beta driver, som kommer 'soon'.

 

Ca 7:30 ut i videoen.

 

 

"Earlier today we had NVIDIA's Tom Petersen in studio to discuss the retail availability of G-Sync monitors as well as to get hands on with a set of three ASUS ROG Swift PG278Q monitors running in G-Sync Surround!"

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Er det noe som helst håp om å få G-Sync støtte med Windowed Mode etter hvert? Hvis ikke så er det en temmelig abnorm akilleshæl med hele teknologien spør du meg.

Problemet med borderless for min del er at ytelsen faller drastisk i mange spill. Så mye at det er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Hva skal du med to slike på samme maskin da?

 

Altså, hvorfor ha to skjermer hvor du betaler i dyre dommer for 120 Hz + G-Sync, når du hovedsakelig bare får brukt det på en skjerm?

 

Ja, jeg ville nå enten kjørt tre skjermer eller en skjerm. Eller bare kjørt en vanlig 1440p skjerm ved siden av.

Lenke til kommentar

Godt poeng det der. Kan jo gå for 1 sånn og 1 vanlig ved siden av som du sier.

 

Jeg har 3 i dag, og spiller aldri over 3 skjermer. Finnes det en lik en da, som kan stå ved siden uten at det ser helt feil ut? Jeg er ordens-nazi, og betaler faktisk for evt å få 2 like om det ikke er mulig å finne noe som er svært likt evt.

 

EDIT : PB27q ved siden av PG27q, hva tror man om det?

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Hva er bruker dere borderless til? Hva er fordelen? Hilsen en som aldri har brukt det.

Skrive på Skype, Facebook osv.. Ha TV2 Sumo kjørende på skjerm nr2 uten at bildet fryser som det gjør 9 av 10 ganger jeg starter et spill i fullskjerm?

 

Når jeg for eksempel er fanget på PayDay 2 og kanskje må vente alt fra 2 til 15 min for å komme inn igjen så er det veldig greit å kunne surfe på skjerm nr2 uten å måtte minimere spillet osv..

Lenke til kommentar

 

Hva er bruker dere borderless til? Hva er fordelen? Hilsen en som aldri har brukt det.

Skrive på Skype, Facebook osv.. Ha TV2 Sumo kjørende på skjerm nr2 uten at bildet fryser som det gjør 9 av 10 ganger jeg starter et spill i fullskjerm?

 

Når jeg for eksempel er fanget på PayDay 2 og kanskje må vente alt fra 2 til 15 min for å komme inn igjen så er det veldig greit å kunne surfe på skjerm nr2 uten å måtte minimere spillet osv..

Jeg kjører 2 skjermer og har ikkje det problemet. Rart :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...