Gå til innhold

Problemer med ny 11/28 kassett på landeveisykkel

etoll

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at øvre tannhjul på bakre girskifter går oppi den nye 11/28 girkassetten min på det største tannhjulet. Prøvde å fjerne ei løkke på kjedet med da går den ikke opp i det største foran sammtidig som det største bak. Vet at det ikke er idielt å sykkle med i denne stillingen men er greit å ha muligheten. Noen som har noen tips?

Endret av etoll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da antar jeg du har en RD-4600 (10 girs system, tiagra). Denne skifteren skulle ha kapasitet helt til en 30t største kassettdrev. Hvis b-tension ikke lar seg skru lengre inn er den umiddelbare mistanken enten deformert eller løst girøre, eller at bakhjulet ikke sitter riktig i dropout.

En 105 har ikke noe mer kapasitet, så du kan ikke forvente å endre noe med en slik oppgradering med mindre det er en defekt i deraileren du har.

Tror du bør demontere og inspisere etter skader eller ting som ikke sitter ordentlig. Om det ikke løser problemet kan det være på tide med en tur til verkstedet.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror jeg fant ut av det nå:) bytta ut b-tension skruen med en som var et par mm lenger, og nå er det ingen "rub". Gjennstår en prøvetur for å teste det ut, men i stativet får jeg ikke "rub" nå:)

Endret av etoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...