etoll Skrevet 5. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Jeg har problemer med at øvre tannhjul på bakre girskifter går oppi den nye 11/28 girkassetten min på det største tannhjulet. Prøvde å fjerne ei løkke på kjedet med da går den ikke opp i det største foran sammtidig som det største bak. Vet at det ikke er idielt å sykkle med i denne stillingen men er greit å ha muligheten. Noen som har noen tips? Endret 5. juli 2014 av etoll Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 5. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2014 Du risikerer å ødelegge girøret ved å bruke for kort kjede (Men sannsynligvis vil du bare ikke nå stor/stor). Det du trenger er å justere b-tension. Se http://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailler-adjustments-derailleur Lenke til kommentar
etoll Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2014 Denne skruen er helt i bunn:-( Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 5. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2014 Hm. Hvilken derailer er det du har? Rart om den ikke skal la seg justere til å akseptere en 28t kassett. Lenke til kommentar
etoll Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 Er jo en billig tiagra derailer. Tror du problemet blir eliminert hvis jeg bytter til 105? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Da antar jeg du har en RD-4600 (10 girs system, tiagra). Denne skifteren skulle ha kapasitet helt til en 30t største kassettdrev. Hvis b-tension ikke lar seg skru lengre inn er den umiddelbare mistanken enten deformert eller løst girøre, eller at bakhjulet ikke sitter riktig i dropout. En 105 har ikke noe mer kapasitet, så du kan ikke forvente å endre noe med en slik oppgradering med mindre det er en defekt i deraileren du har. Tror du bør demontere og inspisere etter skader eller ting som ikke sitter ordentlig. Om det ikke løser problemet kan det være på tide med en tur til verkstedet. Endret 7. juli 2014 av sverreb Lenke til kommentar
etoll Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Tror jeg fant ut av det nå bytta ut b-tension skruen med en som var et par mm lenger, og nå er det ingen "rub". Gjennstår en prøvetur for å teste det ut, men i stativet får jeg ikke "rub" nå Endret 18. juli 2014 av etoll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå