Gå til innhold

Nytt utstyr, prøve p4!

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å bytte til p4, når jeg først har penger til det, da det tydeligvis er det feteste man får tak i for tiden.

Håper noen kan hjelpe meg, trenger litt input på mine foreløpige valg:

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl

RAM: 2 stk. Geil 512MB (2x256MB) DDR PC4200 533MHz DC CL3 3.5nS 2.6-2.9V

Kjøler: MCX4000B Swiftech CPU-kjøler

Blir ca. 6000-6500kr til sammen.. Bør holde meg under 7000.

Ok, det var mine tanker foreløpig, håper noen kan hjelpe ;)

Mvh Joakim Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe dårlig valg det der,har bestilt det samma sjøl.

cpuen går jo også ned i pris den 26okt, prisen blir da den samme som 2.4 gjør idag.

Hovedkortet har jo fått masse skryt (ikke minst av snekker'n) :smile:

Trur ikke du får noe bedre til den prisen :-)

Lenke til kommentar

Synes forslaget er godt, spesielt lurt å velge raskt minne som du har gjort!

MEN:

1) Er ikke SLK 900 med 92mm vifte en bedre kjøler enn MCX4000 ?

2) Er egentlig Abit mann selv, men valgte tross dette Asus P4P800 Deluxe her i sommer fremfor IC7 pga. pris/ytelse/features, men den OTES løsningen på Max3 er fet da... :)

3) Som nevnt før her: prisene settes ned snart, da får du en 2.8 for samme prisen (ca.?)

4) Når den nye maskinen din blir såpass rå - så er 2 stk. WD Raptor i RAID-0 'pièce de résistance' :D

timtowtdi

Lenke til kommentar
Synes forslaget er godt, spesielt lurt å velge raskt minne som du har gjort!

MEN:

1) Er ikke SLK 900 med 92mm vifte en bedre kjøler enn MCX4000 ?

2) Er egentlig Abit mann selv, men valgte tross dette Asus P4P800 Deluxe her i sommer fremfor IC7 pga. pris/ytelse/features, men den OTES løsningen på Max3 er fet da... :)

3) Som nevnt før her: prisene settes ned snart, da får du en 2.8 for samme prisen (ca.?)

4) Når den nye maskinen din blir såpass rå - så er 2 stk. WD Raptor i RAID-0 'pièce de résistance' :D

timtowtdi

En MCX-4000 med fanadapter og 120mm. vifte vil jeg tro slår en slk900 med 92mm. vifte

Lenke til kommentar
Er ikke SLK 900 med 92mm vifte en bedre kjøler enn MCX4000 ?

En MCX-4000 med fanadapter og 120mm. vifte vil jeg tro slår en slk900 med 92mm. vifte

Men en SLK 900 med fanadapter og 120mm vifte slår MCX-4000... men ville heller kjøpt en SP-94 med fandapter og 120mm vifte, da dette er den råeste P4 ribba som er ute nå.. Ville venta til 26 Okt. når de har satt ned prisene med å bestille.. er jo bare 4 dager til.. Syntes oppsettet er sinnsykt bra, men ville heller kjøpt en 512brikke og en til senere.. som en annen også foreslo.. Ellers sinnsykt bra! Happy OC! :)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar :)

Hmm, visste ikke at de satte ned prisene, så jeg bestillte cpu allerede ;(

Ny rambrikke kommer, med neste lønning. Det med kjøleren var jeg veldig usikker på, får sjekke ut den slk 900 saken. får man funnel til swiftech kjøleren?

Mvh JJ

Lenke til kommentar
Personlig hadde jeg ikke kjøpt det hovedkortet (unødvendig dyrt), men heller satset på en eller annen variant av ASUS P4P800- eller ASUS P4C800- kortene.

Asus P4 800-E er det eneste asus kortet som kommer i nerheten av MAX3, men selv det når ikke opp og er ca 120.- kr billigere så den prisen er ikke noe argument.

Skal du ha det råeste kortet for klokking er det nok MAX3. :wink:

Lenke til kommentar

Joda, det fatter jeg også det, men med de pengene han kunne ha spart inn på kortet kunne han ha gått for 2.8 CPU'en istedet f.eks. - det blir sånn smak og behag........

Men klart ,skal man ha det feteste, så er det bare å klemme til det - men med et godt klokket ASUS ville du ikke ha merket kjempe- forskjell allikevel.

Lenke til kommentar
Asus P4 800-E er det eneste asus kortet som kommer i nerheten av MAX3, men selv det når ikke opp og er ca 120.- kr billigere så den prisen er ikke noe argument. Skal du ha det råeste kortet for klokking er det nok MAX3. :wink:

Jeg forutsetter at du mener Asus P4C800-E Deluxe, som forøvrig har bedre RAID-muligheter enn det Abit Max3 har. Men uten å selv ha testet begge (det har heller ikke Snekker'n!) så må jeg si at både P4C800-E og Max3 er det råeste du får til P4. Det blir detaljer og litt smak og behag som avgjør, prisen er jo tilnærmet lik.

Har selv P4C800-E Deluxe og P4 3,0 GHz HT 800MHz som jeg har klart å holde stabil på 3,6 GHz med mine TwinMOS Twister PC3700 2x512 brikker.

Jeg har holdt meg til Asus av "gammel vane", men ser ikke vekk ifra at at jeg hadde vært (minst) like fornøyd med Abit.

Hva er best, BMW eller Mercedes? Det blir samme greia, egentlig ...

Lenke til kommentar
Pussig mitt kjører på 291 i fsb.

Men man må huske at det er forskjell fra kort til kort. Ikke sikkert at naboen klarer 291fsb, selv om du klarer det. En annen sak med MAX3, er at det er noen problemer med minnespenningen, som man bør være oppmerksom på.

Er forøvrig en god norsk test av MAX3HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...