Gå til innhold

Mobilt nettverk over lengre tid?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig flyttet inn i en ny leilighet her, men nettverket er latterlig dårlig og ustabilt, og dette er det beste nettet vi kan få her oppe.

1,4mb/s ned, 0,5 mb/s opp og mellom 50 og 200 i ping til oslo.

Med nettet på mobilen får jeg 3G med gode forhold, og da en ping på rundt 30, 8-10mb/s ned og 3mb/s opp. Problemet er at når jeg har brukt 5GB med data så går hastigheten ned og det blir dyrt.

Finnes det et mobilt nettverk som kan gi meg noe ala samme resultater som jeg fikk med mobilen? Hastigheten er ikke SÅ viktig, det som er viktig er at det holder seg stabilt for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge dekningen er god finnes det, men de har også kvoter som mobilen din har, så å bruke det utelukkende kan bli irriterende spesielt hvis du bruker mye data i måneden.

Ja er akkurat det som ser ut til å være problemet. Ser Telenor kan gi meg 30GB i mnd, men det er vanskelig å si hvor mye det egentlig er, ser jeg på en del youtube videoer, twitch streams osv så går vel dataen rimelig fort vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Så lenge dekningen er god finnes det, men de har også kvoter som mobilen din har, så å bruke det utelukkende kan bli irriterende spesielt hvis du bruker mye data i måneden.

Ja er akkurat det som ser ut til å være problemet. Ser Telenor kan gi meg 30GB i mnd, men det er vanskelig å si hvor mye det egentlig er, ser jeg på en del youtube videoer, twitch streams osv så går vel dataen rimelig fort vil jeg tro?

100GB koster 599 i måneden hos netcom blant annet.

Lenke til kommentar

Går fort ja, hadde mobilt bredbånd i militæret, der hadde jeg 30GB, det gikk greit fort unna ^^

Kommer jo som sagt ann på hva du gjør på nettet, du kan jo alltids minske dataforbruket ved å være litt bevisst på det.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet at med 2 maskiner i daglig drift og uten store mengder aktivitet på steam så er forbruket ca 4-5 Gb PER DAG!

Med andre ord, ett svimlende månedsforbruk, skal du hente ned litt varer fra Dampmaskinen til Ventilen så blir det straks sprengt månedlig grense.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du kan få nett gjennom TV-kabelen? Jeg får maks 2 ned/0,3 opp med Telenor, men har 40/10 gjennom koaksen.

Hvordan fungerer dette? Om det er fiber du tenker på så er det ikke lagt opp for det her.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du kan få nett gjennom TV-kabelen? Jeg får maks 2 ned/0,3 opp med Telenor, men har 40/10 gjennom koaksen.

Hvordan fungerer dette? Om det er fiber du tenker på så er det ikke lagt opp for det her.

Hvis du har digital TV kan du få nett gjennom det, koster en del da siden du betaler for både tv + nett.

Lenke til kommentar

Trenger ikke betale noe ekstra for TV dersom du bor i et borettslag og har det i fellesutgiftene. Trenger heller ikke digital-TV for å få internett gjennom koaksen. Selv ser jeg "aldri" på TV (streamer serier fra NAS) og har dermed kun de analoge signalene.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Trenger ikke betale noe ekstra for TV dersom du bor i et borettslag og har det i fellesutgiftene. Trenger heller ikke digital-TV for å få internett gjennom koaksen. Selv ser jeg "aldri" på TV (streamer serier fra NAS) og har dermed kun de analoge signalene.

Ved Canal Digital måtte man ha digital TV abonnement først, og så kunne man få nett gjennom boksen etter. En kunne ikke bare få boksen for nett.

Var ikke i borettslag da selvsagt.

Lenke til kommentar

Ved Canal Digital måtte man ha digital TV abonnement først, og så kunne man få nett gjennom boksen etter. En kunne ikke bare få boksen for nett.

Har sendt en mail til Canal Digital nå. Men det er ikke lagt opp for fiber her, vil jeg fortsatt kunne få dette tilbudet?

Lenke til kommentar

Har sendt en mail til Canal Digital nå. Men det er ikke lagt opp for fiber her, vil jeg fortsatt kunne få dette tilbudet?

Når vi snakker om Canal Digital så tenker vi ikke på fiber, dette er internett over det som i gamle dager var kjent som "Kabel TV" før fiberen gjorde sitt inntog og skulle man ha flere TV kanaler så kunne man velge parabol, eller Kabel TV, samme kabelen kan benyttes til internett trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...