Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Masse mensen ofte

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 17 år og har mensen veldig ofte (opptil 2 ganger i uka). Mot det blør veldig mye. Jeg bruker ppiller. Jeg vil finne ut grunnen til hvorfor dette skjer.

Jeg vet at jeg har jernmangel, men det er fordi jeg er allergisk mot jern Mtp eksemen osv (blir helt jævlig når jeg spiser jern)

Hva er dette?

Anonymous poster hash: 21e72...ff7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ganger i uka? Hvor lenge varer det hver gang, og hvor lenge har det pågått?

Dette er andre gang denne uka. Ellers er det ca 1-2 ganger på 2 uker. Det gjør vondt som i vanlige menssmerter. Varer noen dager 3dager som regel, men kan vare mye lengre. Kan også bare være litt blødning en kveld bare.

Lenke til kommentar

Bestill time hos fastlegen din ASAP, om dette ikke er mulig så ta kontakt med nærmeste legekontor og forklar dem situasjonen og evt få råd over telefon. Alternativt så ta en tur innom legevakt eller nærmeste sykehus og prat med lege/gynekolog etc der.

Dette kan være alt fra unormalte bieffekter av p-piller, til andre medisinske årsaker som cyster eller annet. Så dette bør sjekkes opp asap IMHO.

Lenke til kommentar

Hva salgs p-piller er det du tar?

Microgynon.

Da burde du prøve ut noen andre, det var de jeg gikk på og det gikk fint. Har du hatt uregelmessig mens etter du begynte på p-pillene eller hadde du det før også?

Hvis det startet etter så er det pillene du må bytte ut. Bytt til ett annet merke i samarbeid med din lege, det er ikke alle medisiner som passer for alle, man må av og til prøve ut litt diverse merker før du finner merket som passer deg og din kropp. Du har også andre alternativer til p-piller, som mini-pillen, p-plaster, p-ring, p-stav, p-sprøyte og sprial.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...