Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøv å tenke homofili "Folk som elsker hverandre av samme skjønn" ville du støtt incest bryllup

Anbefalte innlegg

Altså spør ikke dette bare for å være en homofob. Våre verdier er stort sett basert fra antikken "greske demokrati", med en litt kristendom i bakgrunnen. Så jeg er stort sett for det sånn sett.

Men tenkt om hele verden har lovligjort homofilt bryllup. Fordi det er bare det at en person finner ut at en liker en av samme skjønn, og det bare skjer. Ikke noe stress på en måte.

Men...

La oss si at en bror og en søster elsker hverandre så høyt at de vil gifte seg, også kan man se incest parader der de er stolte av å elske hverandre selv om de er i slekt.

Om det har vært en meningsmåling, stemme der det sier "Ja" eller "Nei" på incest bryllup.

Hva ville du svart?

Endret av Rogan2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakgrunnen til at vi ikke liker incest ligger antakeligvis i at en genetisk blanding av så like DNA kan føre til at en del arvelige sykdommer får en for høy konsentrasjon i DNAet til avkommet. At kulturen har plukket opp dette har selvfølgelig vært en stor fordel.

Det er en del fascinerende problemstillinger. Det er så vidt jeg kan se intet direkte uetisk ved incest, så lenge det ikke fører til problemer med eventuelle avkom.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synes folk skal få lov til å gjøre hva de vil jeg, sålenge det er helt frivillig, noe alle incest-bryllupene NORDMENN gjør i UTLANDET for å bring flere nye NORDMENN til landet ikke er.

Nå aner jeg faktisk ikke hvor store utfordringer det er relatert til sykdom for barna så der får jeg ta et forbehold dersom farene er mye større enn for andre blir jeg kanskje imot alikavel

Lenke til kommentar

Alt som skjer mellom voksne samtykkende mennesker og som ikke bryter kardemommeloven er greit for meg. Så lenge incest er reelt frivillig, vil det neppe skje så ofte at det påvirker det almenne genmaterialet. De fleste søsken får mer enn nok av hverandre i oppveksten...

Geir :)

Enig :) Det er også mye mindre sjanse for misdannelser etc enn folk flest tror. Menneskeheten har tross alt levd i veldig små grupper/samfunn i mesteparten av vår historie, - i slike grupper er alle ganske nært beslektet.

Endret av Æsculap
Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne bryllup mellom to av samme kjønn med bryllup mellom søsken.

Finnes flere eksempler på søsken som har vokst opp uten å vite om hverandre og så møttes og blitt sammen. Har også lest om en far som var fraværende, ble gift og senere når han møtte svigermor så viste det seg at han var faren til sin nye kone...

Ene paret jeg leste om hadde fire barn, de var søsken. De var ganske like også, men det trodde de var tilfeldig. 3 av barna hadde hjerneskade.

Jeg antar at folk kan gjøre som de vil, men problemet er vel at mye av det som foregår av incest ikke er frivillig... I Hotell new Hampshire var vel to søsken forelsket og hadde en natt med hverandre for å bli lei av hverandre...

Så om man skal absolutt ligge med søsken, må man absolutt få barn sammen? Ikke det at jeg forstår at noen vil det da... Jeg tviler på om det noensinne blir tillatt.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne bryllup mellom to av samme kjønn med bryllup mellom søsken.

Hvorfor ikke? (Sorry, ble bare fristet...)

Homofili er tillatt, incest er ikke. Om du synes incest er greit, så er det ditt syn på saken og om du synes de burde få gifte seg, så er det din mening. Må si du har veldig liberale holdninger om du synes det er greit. Frister ikke meg å ligge med noen av mine søsken.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? (Sorry, ble bare fristet...)

Homofili er tillatt, incest er ikke. Om du synes incest er greit, så er det ditt syn på saken og om du synes de burde få gifte seg, så er det din mening. Må si du har veldig liberale holdninger om du synes det er greit. Frister ikke meg å ligge med noen av mine søsken.

Dette argumentet brister. Prøv igjen.

A: Kan ikke sammenligne bryllup mellom to av forskjellige kjønn med to av samme kjønn.

B: Hvorfor ikke? (Sorry, ble bare fristet...)

A: Heterofili er tillatt, homofili er ikke.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg anser meg som ferdig med debatten. Jeg har ikke noen interesse av å prøve å hoste opp mange argumenter og å krangle med folk som synes det er helt greit at søsken står i + skulle ønske de kunne få gifte seg.

Hvis du ikke har lett tilgjengelige argumenter til å backe opp din egen mening, så burde du revurdere meningen din. Bare et vennlig tips.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så det er ikke nok å synes at det er ekkelt og usmakelig? Hvem vil ligge med egne søsken? Det er superekkelt, de er søsken jo... Jeg vil ikke revurdere meningen min og plutselig synes at det er greit. Jeg er på ingen måte seksuelt tiltrukket av noen i min nærmeste familie. Jeg synes tanken er frastøtende og så latterlig at det aldri hadde falt meg inn og eneste grunnen til at det er innom hodet mitt nå er at det har blitt tvunget frem via en for meg idiotisk diskusjon som jeg sikkert aldri skulle begitt meg utpå. Det er lov å si et par ting uten å måtte drøfte opp og ned i mente. Det er lov å mene ulike ting uten å måte forsvare seg som om man var en forsvarsadvokat. Søsken kan dessuten få barn og sjansen til hjerneskade er absolutt der, de deler mange av de samme genene.

Folk må vel få gjøre som de vil i sine egne hjem og når de er på plasser hvor de ikke sjenerer andre (eventuelt sjenerer dem som sjeneres vil), men andre må få lov til å ikke ville kaste seg over søsken eller nær familie :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk må vel få gjøre som de vil i sine egne hjem og når de er på plasser hvor de ikke sjenerer andre (eventuelt sjenerer dem som sjeneres vil), men andre må få lov til å ikke ville kaste seg over søsken eller nær familie :p

Vet ikke helt om du har oppdaget det, men spørsmålet til trådstarter er om incest skal være tillatt i henhold til loven eller ikke. Om du liker eller ikke liker egne søsken er for så vidt helt irrelevant.

For å ta homofili-analogien: jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å gifte meg med en annen mann, men har ingenting imot at andre menn gifter seg med hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du hadde syntes det var helt greit at søsken giftet seg?

Mye av den incesten som foregår er langt fra frivillig fra begge sider.

Hvis det gjelder to samtykkende voksne mennesker så må man ha tillit til at disse vet hva som er riktig for dem selv.

Mye av den homofilien/heterofilien som "foregår" er langt fra frivillig fra begge sider. Hva er poenget ditt? Hvis noe er ufrivillig så er det ufrivillig. Incest, homofili eller heterofili. Det spiller uansett ingen rolle for hvorvidt noe som er frivillig burde være ulovlig.

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

Så kom med gode argumenter for din side.

Selv er jeg allerede møkklei av denne diskusjonen og kjenner jeg blir ganske irritert av all keruleringen rundt dette. Det er ulovlig i forhold til straffeloven.

Jeg er på jobb og har ikke tid til dette. Jeg kommer heller ikke til å få tid til dette senere, da vil jeg være opptatt med å se på gress gro.

Lenke til kommentar

Homofili er tillatt, incest er ikke.

Det er bare en drøy mannsalder siden homofili var straffbart det også...

Må si du har veldig liberale holdninger ...

Takk.

Frister ikke meg å ligge med noen av mine søsken.

Ikke meg heller.

Så det er ikke nok å synes at det er ekkelt og usmakelig?

Joda, du kan synes hva du vil. Men det var og er mange som synes det samme om homofil sex.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kom med gode argumenter for din side.

Selv er jeg allerede møkklei av denne diskusjonen og kjenner jeg blir ganske irritert av all keruleringen rundt dette. Det er ulovlig i forhold til straffeloven.

Jeg er på jobb og har ikke tid til dette. Jeg kommer heller ikke til å få tid til dette senere, da vil jeg være opptatt med å se på gress gro.

Mener du at det å la to voksne samtykkende mennesker få lov til å gjøre hva de vil med hverandre ikke er et godt argument?

Så hvis du hadde levd i en tid der homofili var ulovlig mtp. straffeloven så hadde du slått deg til ro med dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...