Gå til innhold

Får jeg ferie penger utbetalt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sluttet i Joker for to måneder siden, og juni var da den måneden jeg hadde oppsigelses tiden min, det vil si at jeg nå er ferdig med å jobbe på joker.

Den nye jobben har jeg allerede begynt i, som da er Kiwi! Siden både Kiwi og Joker tilhører Norges gruppen, lurte jeg litt på om jeg ville få utbetalt det jeg har tjent opp av ferie penger til nå. Vet at normalt sett ville du fått utbetalt ferie penger når du slutter i en jobb, samtidig med lønn. Men er litt usikker da begge butikkene hører til Ng.

Har fått nytt ansettelses nr og alt det?

Håper noen kan hjelpe meg med svar! Har jobbet i over 4år, men er kun 18år så har ikke helt sittet meg inn i alle reglene enda?

Hilsen fortvilt 18åring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg sluttet i Joker for to måneder siden, og juni var da den måneden jeg hadde oppsigelses tiden min, det vil si at jeg nå er ferdig med å jobbe på joker.

 

Den nye jobben har jeg allerede begynt i, som da er Kiwi! Siden både Kiwi og Joker tilhører Norges gruppen, lurte jeg litt på om jeg ville få utbetalt det jeg har tjent opp av ferie penger til nå. Vet at normalt sett ville du fått utbetalt ferie penger når du slutter i en jobb, samtidig med lønn. Men er litt usikker da begge butikkene hører til Ng.

 

Har fått nytt ansettelses nr og alt det?

 

Håper noen kan hjelpe meg med svar! Har jobbet i over 4år, men er kun 18år så har ikke helt sittet meg inn i alle reglene enda?

 

Hilsen fortvilt 18åring.

 

Det er vell ikke noe klart svar på dette, hør med "ex" arbeidsgiver. Jeg har fått feriepenger for inneværende år når jeg har sluttet i jobben og andre ganger ikke(kommer som normalt neste år). Så tror ikke det er noe fasitsvar på dette dessverre.

Lenke til kommentar

Normalen når man slutter i en jobb er at man får de opptjente feriepengene utbetalt ved siste ordinære lønnsbetaling.

Avvik fra dette skal avtales.

 

Hvorvidt Joker og Kiwi er i Norgesgruppen begge to har vel ikke stor betydning med mindre det er samme selskap som er ansvarlig for ansettelsen av arbeidstakeren uansett vil jeg tro.

Og det er det neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...