Thor. Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 OS: W8 Formaterte maskinen min denne uka. Har da 1 SSD (gitt nytt filsystem under formatering) med windows på og 6 andre disker hvorav 4 av disse inneholder data fra før jeg formaterte. Alle disker er NTFS av diverse størrelser. Får nå denne feilmeldingen på alle mapper jeg ikke har åpnet ennå: Rettighetene ser da slik ut: Hvordan kan jeg enklest mulig ta over disse ukjente ID ene som er listet i bildet over? Det er for mange mapper til at jeg orker å trykke continue på feilmelding i bilde 1. Problem 2: Tok en Steam backup av mange spill før formatering, denne har nå et så langt mappenavn at jeg ikke kan slette den eller i det hele tatt bruke den: Bilde-> Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Gjøres i to steg fra en administrator command prompt (eller en .cmd fil kjørt som admin) Først ta eierskap etterfulgt av endre rettigheter Eksempel hele drive G:\ TAKEOWN /f G:\ /r /d y ICACLS G:\*.* /reset /T PS! Ikke gjør dette på system drive (som vanligvis er C:\ ) De ukjente ID er SID'er fra din gamle/forrige Windows installasjon. Endret 5. juli 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Og mange anbefaler å bruke dette programmet for "to long path" http://longpathtool.com/ 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Da var rettighetene ordnet opp i. Tenkte jeg kanskje kunne gjøre noe så enkelt som å ta over sid. Batfil med kommandoer blir nå lagret i skyen til fremtidig bruk. Men programmet du viser til for sletting av lange filnavn koster penger. Etter litt googling fant jeg ut at 7zip klarer å rename slike mapper gratis, for så å slette. Så da vet vi det. http://superuser.com/questions/78434/tool-for-deleting-directories-with-path-names-too-long-for-normal-delete Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Så bra. Det med to long path kan gjøres i Windows også men er mere innfløkt. Man tar delen av en lang path (del av den foran siste mappe) og subst med en link. Så åpner man vha linken i Windows explorer og deleter,kopierer eller flytter det underliggende. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Det var tungvindt. Åpne 7zip og naviger til fil/mappe, slett var mye enklere Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Enkelhet var også grunnen til at jeg også foreslo det andre programmet (var ikke klar over at det kostet peng, trodde det hadde trial periode e.l) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Den hadde en demo der den lagde en mappe med langt navn så jeg kunne teste. Men selve programmet kostet 10 usd. Ingen krise ettersom jeg fant en alternativ løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå