Skrujernet Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Hei, hvordan går man fram ved kjøp av bil? Hva gjør man med heftelsen? Er det enklest at vi skriver kontrakt, jeg betaler ned heftelsen også overfører resterende til selger? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Man etablerer kontakt med finansinstitusjonen som har pant i bilen, og avtaler oppgjør med disse. På den måten får man også vite hva som faktisk gjenstår av heftelse (tinglyst heftelse er ofte betydelig større enn reell heftelse) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Og selger av bilen skal ha <avtalt kjøpesum> - <endelig oppgjør fra panthaver>. Vær obs på at det kan ha påløpt kostnader ved forsinket betaling og ev. mislighold, og dette må inkluderes i endelig oppgjør. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg har faktisk i flere tilfeller bare betalt inn en sum lik heftelsen til panthaver, så har selge fått det jeg har betalt inn for mye. Men å sammen selger ta kontakt med panthaver er veien å gå, da blir alt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå