Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 PRO - Dårlig kjøp?

SolidBluR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar denne en gang til i håp om at noen ser den denne gang:

..litt sånn off topic (siden jeg lagde topic ) Har noen av dere problemer med 3dkort i Enter the Matrix? Mitt gf3 ser ut til å ikke brukes omtrent i ETM, for i nærbilder vises det en haug stygge firkanter i alle textures osv. Dessuten hakker det. Mye. Og slowmotion ser ut som 10 lag gjennomsiktige hovedpersoner oppå hverandre. Skikkelig sugent, fordi jeg liker spillet ellers, når det er smooth (xbox osv)

Ellers takk for svar osv ;)

Lenke til kommentar

det er nok ikke varmere. og til han som sa minnet var forskjellig: vel, det er likt minne på flesteparten av 9800pro korta!

det er samsung 2.8ns minne!

du får jo PowerColor Gold også med 2.2ns minne som er spesifisert til 950mhz!=)

det hadde vært noe?!

jeg kjører heatpipe på kortet mitt nå, og det er ikke spesielt varmt!

så gå for det!

det er dt beste kjøpet du kan gjøre for UNDER 3000 kr! og det er konge pris når det er et fullverdig pro kort!

:woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Okey eg hører mye overclocking her. Jeg er ikke akkurat den mest ivrige overclockeren derimot jeg tør ikke.

Så er da et godt kjøp Powercolor9800pro vis du ikke overclocker det?? skjønner??

Ja. Det er ikke et dårlig kjøp ihvertfall. Komplett har fått noen av kortene i retur pga for høye temperaturer, ellers har jeg bare hørt gode ting om dem. De er Built By ATI, sjekket mitt kort her om dagen.

Lenke til kommentar

Ok, gutta, da kjøpte jeg Powercolor Radeon 9800 PRO 128mb da. Satt oppe i natt og installerte det. Det første spillet jeg prøvde var enter the matrix, for å se om det var noen forbedringer der (det hakker vilt på mitt geforce 3). Dessverre hakket det rimelig heftig med 4+ personer på skjermen. Pokker heller, tenkte jeg, og prøvde et annet spill. Denne gangen ble det Battlefield 1942. Ingen stor forbedring der heller. F*** heller, tenkte jeg da, og begynte å bli litt småsvett mellom tærne.

Da prøvde jeg UT2003, og fyttehællvette å smuuud det gikk! Ikke tegn til hakking på selv de største banene med fullt av bots. Og jeg kjører 1,6gz med 512mbram (SD jah), så det imponerte litt. Så testa jeg max payne, som jeg har sliti veldig med når jeg har kjørt gf3 (spillet slutter til desktop når det loader, slutter etter en ferdig bane osv), men jeg fikk de samme problemene her oxo, merkelig nok. Lasta ned Call of Duty demoene og testa de. Det gikk så flytende at jeg hold på å dø på meg, og jeg ble sittende oppe og spille i lang lang tid (til klokka 5 tror jeg ;) )

Testa en del andre spill oxo, som Black Hawk Down (gikk knirkefritt), Vietcong (ikke et knirk der heller) og Soldier of Fortune 2 (Hørte jeg knirk? Neppe).

Lurer nå litt på hvorfor det gikk så inni granbarken dårlig med de første to spillene. Som nevnt før har jeg slitt litt med å skjønne grafikken i Enter the matrix, som virker hakkete og firkanta på alle kort. Det ser rett og slett ikke ut til at spillet bruker 3dkortet mitt, men kjører software (noe som såklart ikke går, spillet krever 3dkort). Men jeg så alikevel en liten forbedring i spillet. Slowmotion var nå mulig å nyte, skjermen ble ikke fylt av transparente bildelag oppå hverandre i et eneste stort rot, men det hakket fremdeles en god del på visste steder.

Nå gleder jeg meg som en bikkje til å prøve max payne 2, og teste kreftene til kortet. Eller...tør jeg tenke på...half life 2? Å'boi :)

Klarer jeg HL2 med MIN maskin, så skal jeg sende kjærlighetsbrev til Ati, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Ok, gutta, da kjøpte jeg Powercolor Radeon 9800 PRO 128mb da. Satt oppe i natt og installerte det. Det første spillet jeg prøvde var enter the matrix, for å se om det var noen forbedringer der (det hakker vilt på mitt geforce 3). Dessverre hakket det rimelig heftig med 4+ personer på skjermen. Pokker heller, tenkte jeg, og prøvde et annet spill. Denne gangen ble det Battlefield 1942. Ingen stor forbedring der heller. F*** heller, tenkte jeg da, og begynte å bli litt småsvett mellom tærne.

Da prøvde jeg UT2003, og fyttehællvette å smuuud det gikk! Ikke tegn til hakking på selv de største banene med fullt av bots. Og jeg kjører 1,6gz med 512mbram (SD jah), så det imponerte litt. Så testa jeg max payne, som jeg har sliti veldig med når jeg har kjørt gf3 (spillet slutter til desktop når det loader, slutter etter en ferdig bane osv), men jeg fikk de samme problemene her oxo, merkelig nok. Lasta ned Call of Duty demoene og testa de. Det gikk så flytende at jeg hold på å dø på meg, og jeg ble sittende oppe og spille i lang lang tid (til klokka 5 tror jeg ;) )

Testa en del andre spill oxo, som Black Hawk Down (gikk knirkefritt), Vietcong (ikke et knirk der heller) og Soldier of Fortune 2 (Hørte jeg knirk? Neppe).

Lurer nå litt på hvorfor det gikk så inni granbarken dårlig med de første to spillene. Som nevnt før har jeg slitt litt med å skjønne grafikken i Enter the matrix, som virker hakkete og firkanta på alle kort. Det ser rett og slett ikke ut til at spillet bruker 3dkortet mitt, men kjører software (noe som såklart ikke går, spillet krever 3dkort). Men jeg så alikevel en liten forbedring i spillet. Slowmotion var nå mulig å nyte, skjermen ble ikke fylt av transparente bildelag oppå hverandre i et eneste stort rot, men det hakket fremdeles en god del på visste steder.

Nå gleder jeg meg som en bikkje til å prøve max payne 2, og teste kreftene til kortet. Eller...tør jeg tenke på...half life 2? Å'boi :)

Klarer jeg HL2 med MIN maskin, så skal jeg sende kjærlighetsbrev til Ati, det er sikkert.

Bare å glemme! tviler KRAFTING på at HL2 vil gå nå bra på din maskin!

1,6Ghz?

Kozzn RAM sa du? dream on.... :D

Lenke til kommentar

Bare å glemme! tviler KRAFTING på at HL2 vil gå nå bra på din maskin!

1,6Ghz?

Kozzn RAM sa du? dream on.... :D

Eru helt koko? Seff funker HL2 på den maskinen

Har du sett screenshots ut antialising...? :D

Men uansett så funker HL2 med pcen din SolidBluR :woot:

Kanskje ikke på fullt men

Lenke til kommentar

Vifta på mitt PowerColor-kort føkka etter en drøy måned eller så... Sitter her nå med gamle maskina og skal levere kortet i retur, for å få igjen på garanti.. Maskina restarta plutselig, og da jeg kjente på skjermkortet holdt jeg på å svi av meg ballene (selv om jeg ikke hadde ballene innpå skjermkortet da). Vifta starta ikke når maskina boota, så da ble det for varmt.

Ellers var det et strålende kort som overklokket fint.

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal kjøpe meg etter å ha fått igjen på garanti. Et nytt av samme slag? Et Hercules (9800pro) med bedre kjøling? 9800XT for et mellomlegg på ca 2000?? Hva syns dere??

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal kjøpe meg etter å ha fått igjen på garanti. Et nytt av samme slag? Et Hercules (9800pro) med bedre kjøling? 9800XT for et mellomlegg på ca 2000?? Hva syns dere??

Tror nokHercules kortet det beste du kan kjøpe. XT kortet er absolutt ikke verdt 2000kr da det i praksis bare er et overklokket 9800P kort.

Lenke til kommentar

Powercolor raskere enn Hercules?

Alle 9800p har samme stock clocks, så neppe.

Om powercolor er bra? Ja! Prisen er utrolig bra til å være markedets beste kort.(XT er jo bare klokkede 9800pro med litt annerledes minne)

Og det er ikke sant at 9800p bare kommer med samsung, infineon 3.3ns er veldig vanligt på feks powercolor, men det er fortsatt et knallkort.

Lenke til kommentar
Tar denne en gang til i håp om at noen ser den denne gang:

..litt sånn off topic (siden jeg lagde topic ) Har noen av dere problemer med 3dkort i Enter the Matrix? Mitt gf3 ser ut til å ikke brukes omtrent i ETM, for i nærbilder vises det en haug stygge firkanter i alle textures osv. Dessuten hakker det. Mye. Og slowmotion ser ut som 10 lag gjennomsiktige hovedpersoner oppå hverandre. Skikkelig sugent, fordi jeg liker spillet ellers, når det er smooth (xbox osv)

Ellers takk for svar osv ;)

Enter the matrix er full av bugs.... Søk på "enter the matrix" i forumet så kan du se at alle som spiller det har de samme problemene som du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...