Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 PRO - Dårlig kjøp?

SolidBluR

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig lyst på dette kortet, som (etter det jeg har lest) er et kraftig kort på høyde med 600 kroner dyrere sapphire radeon 9800 PRO..

Hittil har jeg bare hørt positive kommentarer, inkludert de på denne siden, men da jeg var innom Komplett her om dagen og spurte etter kortet, sa de at mange kort hadde blitt sendt tilbake pga et problem med utrolig høy varme...og jeg vil jo ikke svi kortet mitt på første dagen heller da!

Så nå lurer jeg, mitt kjære folk, på om noen av dere har noen seriøse erfaringer med dette kortet og kan gi meg noen ledetråder. Og plz, ikke dra en sånn "jeg har sapphire, det er bra, kjøp det" uten å ha erfaring med Powercolor. 600,- holder til en kopi av Max Payne 2, og det vil jeg ikke sløse bort...

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, tror ikke det noe problemer med PowerColor så lenge du har god gjennomstrømmning av luft i kabinettet!

det har jeg, og jeg bruker Zalman HeatPipe på det, og det er ingen som helst problemer med det!

det er vel verdt pengene med andre ord!

det er 100% likt som Sapphire, da begge kort er laget av ATi og ikke Sapphire/PowerColor..

de har bare satt sine navn på de!

Lenke til kommentar

vel...selv om du ikke har helt rett der så varmer det hjertet å høre at dette kan bli et fandens så godt kjøp. Tror jeg skal takle hl2 med det, på en måte :) selv med lusne 1.6Ghz og 512mb sdram...

Akkurat nå kjører jeg et Palit Daytona Geforce3 ti200 så jeg tror det blir en heftig forandring..

Max Payne 2, come and get me! :D

PS: RAM-typene på sapphire og powercolor er ulike, derav kommentaren.

Lenke til kommentar
Akkurat nå kjører jeg et Palit Daytona Geforce3 ti200 så jeg tror det blir en heftig forandring..

Åja, du kommer til å få hjerteflimmer når du ser forskjellen :p

Jeg gikk fra et Radeon 8500LE (ca. samme som GF3 TI500) over til et Radeon 9800Pro. Jeg hold på å dø på meg...

Til topic... Powercolor er et greit merke, sålenge du ikke kjøper noen av EZ versjonene deres og tror at de er like bra som resten...

Lenke til kommentar
Å'BOI! Jeg gleder meg som en liten unge nå! Har du powercolor radeon 9800 pro du også? :D

Niks, Sapphire 9800Pro... Betalte 4300kr for det i Mai. i år :p

Svindyrt, men verdt det...

Ellers er jeg ikke sikker, men jeg TROR at Sapphire produserer kortene for Powercolor, ellers så er de en av de få produsentene som lager sine egne kort.

Lenke til kommentar

Du betalte 4300 for det?? Jises!

Jeg har nå tenkt til å punge ut 2800 for det på pcutstyr.no.

Fytti gampestussen så æ glæd mæ!

Forresten, litt sånn off topic (siden jeg lagde topic ;) ) Har noen av dere problemer med 3dkort i Enter the Matrix? Mitt gf3 ser ut til å ikke brukes omtrent i ETM, for i nærbilder vises det en haug stygge firkanter i alle textures osv. Dessuten hakker det. Mye. Og slowmotion ser ut som 10 lag gjennomsiktige hovedpersoner oppå hverandre. Skikkelig sugent, fordi jeg liker spillet ellers, når det er smooth (xbox osv)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt POwerColor Radeon 9800 PRO i dag, og er en helt sinnsykt forandring, og hadde tidligere et Asus gf4 ti4600.

Kjører max payne 2 på 1280x1024 alle settings på fullt og 4x antialising, fantes ikke SNEV av hakking!

Var som å oppleve en helt ny verden :)

Så det er bare løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt POwerColor Radeon 9800 PRO i dag, og er en helt sinnsykt forandring, og hadde tidligere et Asus gf4 ti4600.

Kjører max payne 2 på 1280x1024 alle settings på fullt og 4x antialising, fantes ikke SNEV av hakking!

Jeg kjører alt på fullt jeg også.. Og ikke noe lagg her.

Gf4 ti4600 har jeg.. Test et annet "kraftigere" spill hvis du har muligheten

Lenke til kommentar

MP2 er ikke akkurat det mest fps-gjerrige spellet som fins...får glatt godt over 60 fps med samme instillinger som du beskriver med mitt lille pingle 9600 Pro ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville seriøst vurdert f.eks. et sapphire kort. Mitt powercolor kort er utrolig varmt. Jeg har en flat temp måler som ligger nær gpu'en under heatsinken. Jeg ble forskrekket når jeg så temperaturene den viser. Jeg har 4 kabinett vifter, to intakes framme og en i topp pluss en bak. I tillegg har jeg to vifter i PSU'en. Kabinettet ser du i siggen. Likevel ligger dette kortet oppimot 50 grader i spill, og benchmarks!

Jeg vurderer sterkt å returnere det for et sapphire.

Lenke til kommentar

Åja, du kommer til å få hjerteflimmer når du ser forskjellen :p

Jeg gikk fra et Radeon 8500LE (ca. samme som GF3 TI500) over til et Radeon 9800Pro. Jeg hold på å dø på meg...

Til topic... Powercolor er et greit merke, sålenge du ikke kjøper noen av EZ versjonene deres og tror at de er like bra som resten...

da jeg gikk i fra et 8 mb ati rage pro kort i fjor til et 9700 pro fikk jeg nærmest orgasme når jeg startet opp ut2k3 med full grafikk :D

Jeg har ikke hørt noe problemer med powercolor,mener faktisk at de produserte kortene selv(skjekk ut sidene deres selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...