maaune Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Hei! Jeg er på utsikt etter en ny landeveissykkel, men det som er at jeg har aldri hatt en landeveissykkel før så jeg trenger noen råd. Er heller ikke kommet så veldig inn i denne sykkel verdenen. Så jeg lurer litt på hva det er jeg skal se etter på sykkelen og produktinfo, for meg så er det litt sånn som gresk når jeg leser det igjennom. Takker på forhånd for gode svar. Lenke til kommentar
magb Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 - Velg riktig størrelse. - Noen sykler har en mer oppreist sittestilling enn andre, dette kan man jo gjøre noie med i ettertid også, men prøvesitt sykkelen i butikken og velg en hvor sittestillingen føles behagelig. - Gå for landeveispedaler, større flate å tråkke på og ofte stivere og bedre sko. (landeveissko). - Sjekk girsystemet, Shimano gir er rangert i denne rekkefølgen Sora, Tiagra, 105, ultergra og noen veldig dyre systemer etter dette. Anbefaler Tiagra eller 105 på en nybegynnersykkel. - Rammen kan være av aluminium eller karbon. De dyreste aluminium rammene er ganske gode, så det gjøre ingen ting om sykkelen ikke har karbonramme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå